طراحی بالکن های کوچک

طراحی بالکن های کوچک

Table of Contents

امروز با موضوع طراحی بالکن های کوچک در خدمت شما هستیم.

برای بسیاری از افراد که در آپارتمان و بلند مرتبه ها زندگی می کنند، بالکن ها می توانند فضایی برای لذت بردن از هوای آزاد باشند، مهم نیست که چقدر کوچک باشد، اغلب اوقات، مردم فکر می کنند چون فضایی که در آنجا زندگی می کنند کوچک است، نمی توانند آن رابه یک فضای ارزشمند تبدیل کنند.

طراحی بالکن های کوچک
طراحی بالکن های کوچک

هنگام طراحی آپارتمان، اغلب از بالکن چشم پوشی می شود. به علاوه، با گران شدن زمین و ملک در شهرها، تعداد افرادی که  به زندگی آپارتمان نشینی روی می آورند افزایش می یابد. مردم داشتن حیاط خانه یا باغ را بسیار دوست دارند و از آن استقبال می کنند. اما با داشتن یک آپارتمان، تنها گزینه ی مناسب شما ممکن است یک بالکن کوچک باشد.

با این حال، با کمی تفکر خلاقانه و کمی تلاش، بالکن شما می تواند یک فضای عالی برای شما تبدیل شود، مکانی که می توانید از همه چیز دور شوید.

بالکن ها اگر به درستی طراحی شوند، می توانند به فضایی جذاب برای لذت بردن از تمام تابستان تبدیل شوند

بالکن ها اگر به درستی طراحی شوند، می توانند به فضایی جذاب برای لذت بردن از تمام تابستان تبدیل شوند. وقتی نوبت به بالکن کوچک شما می رسد، می توانید از همه جا الهام بگیرید، از پارک ها ، باغ ها و… . نکته مهم این است که بالکن شما بازتاب طراحی و نحوه استفاده شما از آن فضا است.

حتی اگر یک تراس یا بالکن کوچک داشته باشید، استفاده از یک میز و برخی از انواع صندلی ها یک امر اساسی در روند طراحی است.

به این ترتیب می توانید از فضای آزاد لذت ببرید و جایی برای قرار دادن یک نوشیدنی، کتاب و یا حتی گیاهان و گل های گلدان را داشته باشید.

حال سوالاتی که مطرح می شود این است که آیا بالکن فضایی است که می خواهید زمان زیادی را در آن بگذرانید؟ آیا یک فضای تفریحی است که می توانید در کنار دوستان بگذرانید؟ خواسته شما هرچه که باشد، مهم است که فاکتورهایی را برای طراحی فضای رویایی خود در نظر بگیرید.

در زیر برخی از ایده های طراحی بالکن های کوچک آورده شده است که به شما کمک می کند بدون توجه به فضای کوچک موجود، روی آنچه ممکن است تمرکز کنید. این ایده ها و تصاویر، تفکر خلاقانه و اجرای خارق العاده ای را برای ایجاد فضایی با ارزش نشان می دهند. یک بالکن کوچک زیبا و رنگارنگ که باید یک فضای کلمل برای صاحب آن باشد.

محاسبه فضای مفید برای طراحی بالکن

واضح است که، قبل از هر گونه تصمیم گیری اولین اقدامی که باید انجام دهید، محاسبه فضای بالکن است. اگر به عنوان مثال، متراژ بالکن  شما کوچک است و فضای کافی برای مبلمان ندارد، نباید دلسرد شوید، بلکه بیشتر در مورد چگونگی افزایش آنچه که دارید تمرکز کنید.

محاسبه فضای مفید برای طراحی بالکن
محاسبه فضای مفید برای طراحی بالکن

برخی از گیاهان را اضافه کنید

حتی کوچکترین بالکن را می توان به عنوان یک باغ زیبا دید. برای کسانی که بالکن کوچکی دارند، داشتن فضای سبز هرگز فکر بدی نیست. گیاهان نه تنها بالکن شما را بسیار گرم و صمیمی می کنند بلکه با سر سبزی خود، لذت واقعی را در شما ایجاد می کنند،علاوه بر اینها، شما را در ساخت باغ بالکن کوچک خود نیز بسیار سرگرم خواهند کرد.

این می تواند از کاشت سبزیجات و میوه های شخصی تا تزئین بالکن با تمام گل ها و گیاهان مورد علاقه شما باشد. همه چیز به سبک طراحی و سلیقه ی شخصی شما بستگی دارد، بنابراین تغییرات زیادی امکان پذیر است.

یک نیمکت کوچک کنار یک دیوارسبز یک راه حل عالی برای صرفه جویی در فضای کوچک بالکن شما است. فلاور باکس های آویز و گلدان ها در خطوط اصلی نرده ها و روی دیوارها می تواند دیوارهای برهنه و خالی را به یک نقاشی واقعی تبدیل کنند.

اگر فضای کافی در بالکن وجود ندارد، می توانید گل های خود را در گلدان ها مرتب کنید یا حتی بالکن را با گروهی از گیاهان زیبا محاصره کنید. در بالکن های کوچک، معمولاً طراحی های ساده و استفاده حداکثری از فضای آنها دائماً توصیه می شود.

برای ایجاد پوشش گیاهی ابتدا اطمینان حاصل کنید که در طول روز مناطق آفتابی و سایه دار کجا هستند. بوته های گلدار روشی سریع و موثر برای اضافه کردن رنگ به فضای بالکن هستند. بیشتر گیاهان بالکن در گلدان ها را می توان به تنهایی یا در ترکیب با بوته های دیگر مانند گیاهان همیشه سبز و مخروط های کوچک کاشت.

برخی از گیاهان را اضافه کنید
برخی از گیاهان را اضافه کنید

یک منطقه نشیمن دنج اضافه کنید

هیچ چیز به اندازه نشستن در یک فضای دلنشین در بعد ار ظهری آفتابی نمی تواند لذت بخش باشد. به همین دلیل است که واقعاً ضروری است که بتوانید فضای نشیمن دنج و دلنشین خود را در بالکن خود طراحی کنید. بنابراین، می توانید یک میز کوچک و چند صندلی اضافه کنید تا به عنوان مثال یک گوشه نشیمن دنج ایجاد کنید.

بهترین نکته در این باره این است که شما می توانید این منطقه را کاملاً مطابق میل خود طراحی کنید. و شما می توانید در این کار بسیارخلاق باشید. حتی اگر بلکن شما اینقدر کوچک است که نتوانید از باکس ها و صندلی ها برای لذت بردن از فضای بالکن در زیر ستاره ها استفاده کنید، می توانید از بالش هایی در کف یا از کوسن ها ی مختلف استفاده کنید.

و حتی اگر فضای کافی برای آن هم ندارید، همیشه می توانید یک بالش بزرگ به کف اضافه کنید، فروشگاه ههای زیادی برای فروش بالش ها و کوسن ها هستند. از همه مهمتر، در این نوع نشیمن مجبور نیستید که فضای زیادی را اشغال کنید، بنابراین اگر فقط یک بالکن بسیار کوچک داشته باشید، این هنوز هم می تواند یک گزینه عالی برای شما باشد.

مبلمان باید همه کاره ، کوچک اما راحت باشد. قبل از خرید مطمئن شوید که اندازه فضای خود را بررسی کرده اید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی انتخاب شده است. از صندلی های جمع شونده یا تاشو را نیز غافل نشوید. اگر فضای زیادی ندارید، به این ترتیب می توان آنها را به راحتی جمع کرد.

یک منطقه نشیمن دنج اضافه کنید
یک منطقه نشیمن دنج اضافه کنید

از دیوارهای بالکن خود استفاده کنید

اگر در فضای بالکن خود به فضای زیادی دسترسی ندارید. ممکن است ایده خوبی برای تزئین هرچه بیشتر دیوارهای بالکن شما باشد. باز هم، چند روش وجود دارد که می توانید کار طراحی را پیش ببرید.

به عنوان مثال، می توانید از فضای سبزاستفاده کنید، مثلا، چمن های مصنوعی و گلدان ها را به دیوار اضافه کنید و یک بالکن خیره کننده ای را طراحی کنید. نکته مثبت دیگر این ایده این است که اگر مقداری از فضای زمین را دست نخورده بگذارید، بالکن شما کمی بزرگتر به نظر می رسد.

استفاده از قفسه های دیواری برای طراحی بالکن کوچک:

ازگلدان های پرکاربرد برای بالکن های کوچک، گلدان دیواری می باشد. شما می توانید با استفاده از آن، دیواری زیبا با انواع مختلف گیاه برای بالکن خود بسازید. اما توجه داشته باشید که بهتراست گلدان های دیواری شما همگی یک شکل باشند تا فضای بالکن منسجم و منظم دیده شود.اگر می خواهید گلدان های بالکن خود را منظم و زیبا چیدمان کنید، استفاده از قفسه های دیواری راه حل مناسبی است.

پیشنهاد من این است که به جای قرار دادن گلدان ها روی زمین، از آویز گلدان استفاده کنید. این کار باعث می شود تا با توجه به فضای کوچکی که در اختیار دارید، به زیباترین حالت ممکن بالکن خود را دکور کنید.

اما حتما دقت کنید که آویزگلدان ها سالم باشد تا از خطر افتادن آن جلوگیری شود. شما می توانید مانند تصاویر زیر این قفسه ها را به دیوار بالکن خود نصب کنید و گلدان های کوچکتان را درون آن چیدمان کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست طراحی بالکن آپارتمان دیدن کنید.

استفاده از دیوار سبز برای تزیین بالکن کوچک:

پیشنهاد دیگر من به شما، استفاده از دیوار سبز برای بالکن است. به طور کلی دیوار سبز قفسه عمودی  است که شامل سلول هایی برای کاشت گیاه می باشد. شما می توانید از گیاهانی مثل چمن ها، سرخس ها و گیاهان پیازی به روی آن استفاده کنید. دیوار سبز باعث می شود تا فضای بالکن شما بسیار سرسبز و با نشاط شود.

استفاده از دیوار سبز برای تزیین بالکن کوچک:
استفاده از دیوار سبز برای تزیین بالکن کوچک:

در نورپردازی بالکن خود خلاق باشید

هیچ چیز به اندازه ی صرف شام یا لذت بردن از همراهی خانواده در بالکنی شیک با مبلمان و نورپردازی زیبا نمی توند برای گذراندن اوقات فراغت مناسبتر باشد.

بنابراین، زمانی از سال که هوا گرم می شود، و شما انگیزه می گیرید که بالکن خود را به بهترین شکل طراحی کنید، در حالی که به دنبال کوسن ها و صندلی های ضد آب و گیاهان مختلف هستید، ممکن است یکی از فاکتورهای مهم در طراحی بالکن خود را فراموش کنید و آن همان نورپردازی فضای بالکن شما می باشد.

مهم نیست که باغ بالکن، پاسیو یا تراس شما به خوبی طراحی شده باشد، نوعی نورپردازی ضروری است و واقعاً فضا را متفاوت می کند. علاوه بر این، نورپردازی یک روش عالی برای افزودن رنگ و ایجاد فضای دنج به بالکن کوچک شما ست.

برای مثال می توانید از چراغ های LED برای نورپردازی بالکن استفاده کنید

برای مثال می توانید از چراغ های LED برای نورپردازی بالکن استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید برخی از المان های نوری مد روز را به دیوار اضافه کنید. یا می توانید لامپ های مختلف را به سقف بالکن خود آویزان کنید.

اگر به دنبال ایده های ملموس تر هستید، همیشه می توانید چند چراغ رشته ای را به نرده بالکن خود اضافه کنید. چراغ های رشته ای در انواع و اقسام، شکل ها و رنگ ها موجود است، بنابراین شما واقعاً می توانید از این نورها در دکوراسیون استفاده کنید تا بالکن شما واقعاً متعلق به خودتان باشد.

شما واقعاً می توانید از نورپردازی بالکن به عنوان روشی برای نشان دادن سلیقه ی شخصی خود در طراحی بالکن استفاده کنید. در مجموع، هیچ چیز بیشتر از نورپردازی نمی تواند فضایی دلنشینی برای شما فراهم آورد.

نورپردازی بالکن شما باید به خلاقانه ترین و ابتكاری ترین روش های ممكن اجرا شود.از چراغ های رشته ای، فانوس ها، شمع ها و … را غافل نشوید. مهمترین نکته این است که، نورپردازی بالکن خود را فراموش نکنید تا فضایی برای خوشامدگویی در طراحی بالکن کوچک خود ایجاد کنید.

برای کف بالکن خود از چوب استفاده کنید

نکته ی دیگر، بسیاری از بالکن ها مجهز به کف بتنی هستند. بنابراین، اگر واقعاً می خواهید با طراحی بالکن کوچک خود متفاوت باشید، سعی کنید به جای آن از کفپوش های چوبی استفاده کنید.

این باعث می شود بلافاصله بالکن شما نسبت به کف پوش بتنی، دنجتر به نظر برسد. از همه مهمتر، به بالکن شما ویژگی خاصی می بخشد. در نتیجه، اگر می خواهید کمی کار را تغییر دهید، این ایده برای طراحی بالکن کوچک شما، بسیار اصیل است.

استفاده از فرش برای کف بالکن

اگر بودجه کافی برای تعویض کف یا استفاده از کف پوش های گران قیمت را ندارید، می توانید برای پوشش کف تراس خود از انواع فرش ها با طرح های متفاوت از ساده گرفته تا سنتی با توجه به سبک طراحی تراس خود بهره بگیرید. معمولا فرش های ساده برای سبک مدرن و طرح های سنتی نیز برای سبک بوهمیا مناسب می باشد.

استفاده از گلدان های طبقه ای برای تزیین بالکن کوچک:

یکی از گلدان های مناسب برای بالکن های کوچک، گلدان های طبقه ای است. همان طور که می دانید این گلدان ها جای بسیار کمی را اشغال می کنند و شما می توانید در طبقات مختلف آن گل های متنوع و زیبا بکارید. به خاطر داشته باشید که رسیدگی به گل ها و گیاهان بالکن هم به اندازه دیزاین آن مهم می باشد و به زیبایی و آراستگی بالکن شما کمک می کند.

استفاده از گلدان های طبقه ای برای تزیین بالکن کوچک:
استفاده از گلدان های طبقه ای برای تزیین بالکن کوچک:

استفاده از گلدان نرده ای، برای طراحی بالکن های کوچک

گلدان های نرده ای برای بالکن های کوچک بسیار مناسب هستند، زیرا باعث می شوند تا فضا بزرگتر به نظر برسند. به علاوه استفاده از آن ها باعث می شود تا نمای بالکن شما از بیرون زیباتر به نظر برسد

و سخن آخر، اگر خانه یا آپارتمان شما بالکن داشته باشد، همیشه یک مزیت است، می خواهد کوچک باشد یا بزرگ، زیرا همیشه روش هایی وجود دارد که می توانید بالکن کوچک خود را طراحی کنید.

یعنی شما می توانید بالکن خود را به هزار روش مختلف تزئین کنید. اینها چند نمونه از ایده های شیک و زیبا برای طراحی بالکن کوچک شما بودند که می توانند ظاهر کلی بالکن کوچک شما را بهبود بخشند.

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که مهمترین چیز این است که  سبک طراحی خود را به بالکن اضافه کنید. و هیچ وقت از خلاق بودن بیمی نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید