طراحی بالکن با شیشه

طراحی بالکن با شیشه

Table of Contents

امروز با موضوع طراحی بالکن با شیشه در خدمت شما هستیم.

بالکن شیشه ای یک فضایی است برای محصور کردن بالکن، که در آن به جای آنکه مثلا از نرده های فلزی، آجر یا چوب استفاده کنند از متریال شیشه استفاده می کنند. تصور کنید صبحانه را در بالکن خود بدون وزش باد و هوای سرد صرف کنید و لذت ببرید، یا حتی در هنگام بارندگی، یک مهمانی شام در بیرون از خانه و در فضای بالکن خود برگزار کنید.

طراحی بالکن با شیشه
طراحی بالکن با شیشه

بالکن های شیشه ای می توانند فضایی از بالکن که قابل استفاده نیست را در تمام طول سال به مکان مورد علاقه ی شما تبدیل کنند. در روزهای طوفانی، بارانی یا خنک ، از فضایی دنج و راحت با چشم اندازهای بدون مانع لذت ببرید. همچنین می توانید با استفاده از شیشه های تاشو و جمع شونده، در روزهای زیبای تابستان به راحتی از هوای تازه استفاده کنید.

برای بسیاری از ساکنان، بالکن قسمت مورد علاقه آنها در خانه است

برای بسیاری از ساکنان، بالکن قسمت مورد علاقه آنها در خانه است. اگر منظره خوبی داشته باشید، بالکن به شما کمک می کند تا از آن حداکثر استفاده را ببرید، اما حتی بدون داشتن یک منظره ی زیبا، می توانید از بالکن خود به منظور های دیگر استفاده کنید مثلا در معرض تابش آفتاب قرار بگیرید، که احساس آرامش و آزادی را در شما  به وجود می آورد. بالکن های شیشه ای انتخاب مناسبی برای این امر می باشند.

مخصوصا که در مناطق شهری، بالکن ها اغلب کوچک هستند.. بالکن های شیشه ای یکی از گزینه های نادیده گرفته شده برای گسترش فضای بالکن شما هستند. حال سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا بالکن های شیشه ای ایمن هستند؟

آیا مناسب فضاهای کوچک هستند؟ یک بالکن شیشه ای می تواند نکات مثبت زیادی به یک ساختمان اضافه کند – آنها یک نقطه کانونی زیبا، یک دید بدون وقفه به دنیای خارج، منبع نورو…هستند.

بالکن شیشه ای در مکان های تجاری حتی مزایای بیشتری دارد

بالکن شیشه ای در مکان های تجاری حتی مزایای بیشتری دارد. علاوه بر آن اگر نمی خواهید کاملا فضای بالکن را با شیشه محصور کنید، نرده های شیشه ای همراه با کف های شیشه ای می تواند یک فضای رویایی در بالکن شما ایجاد کنند. نرده های شیشه ای ممکن است ظریف به نظر برسند، اما در واقع فوق العاده مستحکم  هستند.

با در نظر گرفتن این نکته که در مناطقی که احتمال آسیب دیدگی بالااست یا احتمال خرد شدن شیشه ها وجود دارد، می توان برای استحکام بیشتر، از شیشه های چند لایه ی مقاوم استفاده کرد.

بالکن شیشه ای در واقع می توانند گزینه ی ایمن تری نسبت به بالکن های سنتی با نرده های چوبی و یا فلزی باشند، زیرا شیشه یک فضای پیوسته تر و مستحکم تری را ایجاد می کند.

هیچ گونه فضای خالی وجود ندارد که کودکان بتوانند سر خود را بیرون ببرند یا حیوانات کوچک بتوانند از آن عبور کنند، هیچ شکافی وجود ندارد. حال سوالی که اینجا پیش می آید این است که بالکن های شیشه ای چه مزایای دیگری نسبت به بالکن های سنتی دارند؟ در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

عدم وجود سایه و مانع برای دید در بالکن

نقص بزرگ بالکن های سنتی – یعنی آنهایی که از چوب، سنگ یا فلز ساخته شده اند، این است که دید به مناظر اطراف را اغلب مسدود می کنند. این مسئله ممکن است هنگام نشستن به یک مشکل بزرگ تبدیل  شود: مانند زمانی که می خواهید صبحانه بخورید در حالی که یک نرده ی بزرگ مانع دید شما می شود. در مقابل، بالکن های شیشه ای منظره ای کاملاً بدون مانع از محیط اطراف برای شما را ارائه می دهند.

صفحات شیشه ای کاملاً محکم، یک انتخاب هوشمندانه هستند که به شما اجازه می دهند بدون از دست دادن هیچ منظره ای، از فضای بالکن خود استفاده کنید و لذت ببرید. علاوه بر آن ، شیشه این اجازه را می دهد تا نور خورشید در سراسر فضای بالکن بتابد،  بدون اینکه سایه های بزرگی در بالکن ایجاد شود.

عدم وجود سایه و مانع برای دید در بالکن
عدم وجود سایه و مانع برای دید در بالکن

ده ها گزینه ی برای انتخاب شیشه های چند لایه و تزیینی

در تجربه ما، بسیاری از مالکان خانه ها هنگام طراحی بالکن خود، صفحه های شیشه ای مات را انتخاب می کنند. رایج ترین دلیل آن حریم خصوصی است – شیشه های مات مانع از این می شود که کسی به فضای بالکن شما نگاه کند، در حالی که هنوز اجازه می دهند مقدار زیادی از نور خورشید از آنها عبور کند. حتی می توانید با شیشه ای رنگی، بالکن خود را جسورانه طراحی  کنید، یا از پترن های  تزئینی شیشه برای طراحی آنها استفاده کنید.

درست مثل بالکن های سنتی ایمن هستند

بالکن های شیشه ای فریم دار و بدون فریم فوق العاده مستحکم هستند. پانل های شیشه ای به عنوان تکیه گاه های تحمل بار عمل می کنند که می توانند در برابر هر نوع فشاری مقاومت کنند.

در طراحی های امروزی از پایه ها و گیره های بسیار محکم برای تقویت و یکپارچگی سازه استفاده می شود. از شیشه های ایمن و مقاوم اغلب برای بالکن های شیشه ای استفاده می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست طراحی بالکن آپارتمان دیدن کنید.

می تواند 100٪ بدون قاب و فریم باشد

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که دوست دارید فضای بالکن شما کاملا شفاف و از شیشه باشند. این امکان وجود دارد که در طراحی بالکن خود از شیشه های بدون فریم استفاده کنید که علاوه بر زیبایی، بسیار مدرن نیز می باشند. همچنین این مدل از شیشه ها نیز ایمنی کافی را دارند و لزومی ندارد از این بابت نگران داشته باشید.

پاکیزگی

شیشه به طور فریبنده ای آسان تمیز می شود ، می توان آن را با پارچه مرطوب پاک کرد و یا شاید آن را با کمی آب و سرکه بشویید.

اگر آن را تمیز نکنید شیشه همچنان خوب به نظر می رسد!

نیازی به نگهداری طولانی مدت ندارند

علاوه بر اینکه شما نیازی  به تمیز کردن مرتب شیشه ها ندارید به نگهداری آن ها هم احتیاجی نیست. بر خلاف نرده های فلزی که باید براق و محافظت شوند تا اطمینان حاصل شود که زنگ زدگی یا لکه  ایجاد نمی شود. یا نرده های چوبی که نیاز به لاک زدن منظم و یا حتی رنگ آمیزی مجدد دارند، شیشه ها عملاً نیازی به تعمیر و نگهداری به آن شکل را ندارند. در صورت ایجاد خش، توسط متخصصان تعمیر می شوند.

زیبایی طرح

ما قبلاً در مورد زیبایی نرده های شیشه ای صحبت کرده ایم. این نوع بالکن ها بیشتر به فضا اجازه می دهد که یک دید واضح از مناطق اطراف ساختمان ایجاد می کند، به طور موثر ساختمان را دل باز می کند و ظاهر کلی ملک را بهبود می بخشد. برای ایجاد ظاهری منحصر به فرد و خیره کننده می توانید بین شیشه های قاب دار یا بدون قاب یکی را انتخاب کنید.

مدرن هستند

شیشه مطمئناً فضای مدرن تری در ساختمان ایجاد می کند. همچنین، به دلیل انعطاف پذیر بودن بسیار محبوب می باشد. سبک و طرح خود را انتخاب کنید، سپس از ظرافتی که شیشه به هر طرح اضافه می کند لذت ببرید. مدرن بودن آن احتمالاً ارزش خانه شما را افزایش می دهد.

بازتابنده نور

شیشه باعث عبور نور و افزایش نور در خانه شما می شود. اما ، کارهایی فراتر از این مسئله در خانه ی شما است. شفافیت شیشه باعث می شود تا احساس کنید در فضای بیرون هسستید. علاوه بر آن تابش نور خورشید به گرم شدن خانه شما نیز کمک می کند.

دیگر مزایا و معایب استفاده از بالکن شیشه ای

بالکن شیشه ای محصور، مکان ایمن برای بازی کودکان می باشد

عایق صدا و سرما و گرما می باشد

از هدر رفتن انرژی ممانعت به عمل می آورد و می توناد عایق خوبی برای حرارت و کنترل دما در آپارتمان ها باشد.

از ورود حشرات، پرندگان، حیوانات وحشی و لانه گذاری پرندگان در بالکن جلوگیری می کند

از وارد شدن گرد و خاک و سایر آلودگی ها ی محیطی مانند آلودگی صوتی و هوا جلوگیری می کند.

دیگر مزایا و معایب استفاده از بالکن شیشه ای
دیگر مزایا و معایب استفاده از بالکن شیشه ای

انواع بالکن های شیشه ای

افرادی هستند که می خواهند از نمای بیرون ساختمان به نحو احسن استفاده کنند و به همین منظور، از بالکن شیشه ای برای زیبایی هرچه بیشتر ساختمان خود استفاده می کنند.

پیشنهاد ما برای مشتریانی که ساختمان مسکونی یا ویلایی با منظره ی طبیعی دارند، استفاده از بالکن شیشه ای می باشد. بالکن های شیشه‌ ای را می‌توان به ‌صورت فریم دار یا بدون فریم نصب نمود که هرکدام از آنها دارای ویژگی‌های مثبت خود می‌باشند.

تراس شیشه‌ ای به دو نوع می باشد:

با فریم

بدون فریم (فریم لس)

شیشه های بدون قاب

طراحی شیشه های بالکن بدون قاب به گونه ای است که به طور کامل سطح بین دیوارها را می پوشاند. این گونه شیشه ها به صورت یکپارچه بوده و می تواند از عبور سر و صدا، باد و باران جلوگیری به عمل آورند. استفاده از این گونه شیشه ها می تواند از ورود سرما و گرما به فضای داخلی نیز جلوگیری به عمل آورد.

در این نوع، پانل های شیشه‌ ای تنها از طریق بست نگه داشته می شوند. این تراس ها در اشکال و اندازه‌های مختلف با توجه به نیاز مشتری وجود دارند که در حالت های کشویی (ریلی) و لولایی هستند.

استفاده از شیشه با پانل های شیشه‌ ای، زیبایی بیشتری را به تراس شما اعطا می کند. اتصال شیشه های بدون قاب هیچ گونه تخریبی در نما و دیوارها ایجاد نمی کند. و همچنین بالکن می تواند دیدی وسیع از منظره رو به رو ایجاد کند.

شیشه های بدون قاب
شیشه های بدون قاب

شیشه های تاشو و ریلی

بالکن خانه‌های شما هنگامی‌که به شیشه‌های تاشو و یا ریلی مجهز باشد، در فصل سرد زمستان تبدیل به فضایی دوست‌داشتنی می‌شود و علاوه بر آن، در فصل تابستان آها را به راحتی جمع می شوند و می توان به راحتی از فضای بالکن در همه ی فصول استفاده کرد.

شیشه آکاردئونی در فضاهای مختلفی از جمله بالکن ها کاربرد دارند. از ویژگی های شیشه آکاردئونی در تراس، تاشو بودن آن می باشد.

البته این سیستم برای بالکن هایی مناسب می باشد که عرض آنها بیشتر از 2 متر باشد مانند تراس های بزرگ و با متراژ بالا که استفاده از شیشه آکاردئونی در آن ها گزینه مناسبی می باشد.

شیشه ی تاشو به گونه ای طراحی‌شده که پانل اول ثابت بوده و بقیه‌ی پانل‌ها متحرک هستند و در ریل حرکت کرده و در آخر در کنار پانل ثابت قرار می‌گیرد. معمولا برای شیشه تاشو از شیشه های سکوریت با ضخامت 8 میلی‌متر استفاده می شود.

اگر بالکن شما کوچک است و یا می‌خواهید از بیشترین فضای بالکن خود بهره ببرید، بهترین انتخاب برای شیشه‌ی بالکن، شیشه‌ ی تاشو می باشد. شیشه ی تاشو را می‌توان به دو طرف یا به یک‌طرف جمع کرد.

برای بالکن های بزرگ به‌ صورت یک ‌تکه اجرا می‌شود

یکی از مزیت های این نوع شیشه ها در بالکن ها این است که برای بالکن های بزرگ به‌ صورت یک ‌تکه اجرا می‌شود و فضای چشم‌ نوازی ایجاد می‌کند. بالکن شیشه ای با طرح فوق العاده متفاوتش می تواند هم در فصل تابستان و زمستان خواسته شما را اجابت کند.

شیشه ی بالکن های ریلی همان طور که از اسمش مشخص است، به گونه ‌ای طراحی شده‌ اند که پنل های شیشه‌ بر روی ریل حرکت خواهند کرد و در نتیجه فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

در این نوع شیشه بصورت L شکل در انتهای دیوار جمع می‌شوند. که همین فضای کمی که اشغال می‌کند و به شما این اجازه را می دهد که اهر تغییری را در طراحی فضای بالکن خود ایجاد کنید. بنابراین، این نوع شیشه در فضاهای کوچک نیز قابل استفاده هستند.

اطمینان را داشته باشید که فضای کافی برای نصابان برای نصب شیشه بالکن وجود دارد

با این حال این اطمینان را داشته باشید که فضای کافی برای نصابان برای نصب شیشه بالکن وجود دارد. در حالت طبیعی، نصب کردن شیشه ها ی ریلی بالکن یک روز طول می کشد. البتهبه این شرط که بالکن بزرگ باشد و فضای کافی در اختیار نصابان باشد. یقینا اگر این فضا در اختیار کارکنان نباشد، این زمان افزایش می یابد.

و سخن آخر، بالکن های شیشه ای نقش بسیار مهمی در دل باز کردن فضای آپارتمان ها دارند، علاوه بر ایمنی، امکان ایجاد شرایطی که در هر فصل بتوانید از فضای بیرونی ساختمان خود استفاده کنید وجود دارد.

بنابراین اگر می خواهید علاوه بر سرمایه گذاری و افزایش ارزش ملک خود، فضایی برای گذراندن اوقات فراغت خود در تمام فصول ایجاد کنید، مطمئنا، بالکن های شیشه ای محصور انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید