طراحی بالکن آپارتمان

طراحی بالکن آپارتمان

Table of Contents

امروز با موضوع طراحی بالکن آپارتمان در خدمت شما دوستان هستیم.

در پی پیدایش تکنولوژی مدرن، انقلاب صنعتی و افزایش یکباره جمعیت در قرن بیستم و نیز با ایجاد تغییرات عمده در نیازها، شیوه ی زندگی و مفهوم خانواده، تغییرات معماری خانه نیز دگرگون شد و تعاریف متفاوت و بعضا متضادی در خصوص آن مطرح گردید. به گونه ای که در تعریف جدید برنامه فیزیکی و طراحی و ساخت مسکن با نزول کیفیت و حذف برخی فضاها از جمله حیاط مواجه هستیم.

تمام برج های مسکونی که تا کنون ساخته شده اند یک نقطه ضعف مشترک دارند. ساکنان این برج ها آسمان باز بالای سرشان را ندارند. زیرا آپارتمان هایشان حیاط ندارند.

این مشخصه مشترک برج های مسکونی تاثیرات روان شناختی منفی فراوانی بر مردم و به ویژه کودکان ساکن این ساختمان ها می گذارد. لذا، بالکن ها در آپارتمان های امروزی جایگزین حیاط در خانه شده اند.که تا حدودی دسترسی مستقیم به نور خورشید و هوای آزاد دارند.

در اینجا چند ایده برای طراحی بالکن ها برای ایجاد فضای دلنشین و صمیمی و پر کردن خلا فضای باز همانند حیاط ها در آپارتمان های امروزی اشاره می کنیم.

ایده هایی برای طراحی بالکن ها

علارغم اینکه طراحی فضاهای کوچک سخت به نظر می رسد، می توان با روش های اصولی یک فضای دلنشین برای تامین نیازهای ساکنین آپارتمان در فضای بالکن ها ایجاد کرد.

دیوار سبز

اصلی ترین ویژگی یک بالکن، نمای پوشیده از گیاه آن است که علاوه بر ایجاد سایه مناسب، با جذب آلاینده های هوا از جمله دی اکسید کربن به تصویه هوا کمک کرده و صدای اضافه ی محیط را جذب میکند.

دیوار بالکن شما هر قدر هم که کوچک باشد با استفاده از این ایده می تواند فضای دلنشینی ایجاد نماید. همچنین نصب فلاور باکس ها در اندازه های مختلف می تواند ایده ی خوبی برای ایجاد فضای سبز و استفاده ی بهینه از فضا باشد.

دیوار سبز
دیوار سبز

آبنما ها

یکی دیگر از ایده های که به ما کمک می کند تا فضای دلنشین و آرامش بخشی را در بالکن ها ایجاد نماییم، ایجاد آبنما می باشد. می توان از انواع آبنما ها ی متحرک و ثابت استفاده کرد.

آبنماها یا به دیوار نصب می شوند یا در وسط فضا قرار می گیرند. در ساخت آبنما ها وجود کفشور از الزامات هست. مزیتی که آبنماها نسبت به سایر المان های تزیینی دارند این هست که قابل استفاده در فضاهای کوچک نیز هستند. به طور مثال  می توان از ظروف سرامیکی کوچک استفاده کرده و تعدادی گیاه آبزی هم به آن اضافه کرد.

آبنما ها
آبنما ها

مبلمان

استفاده از مبلمان ظریف و تاشو به همراه میز های کوچک می تواند فضایی مخصوص برای قهوه و چای خوری ایجاد کند. مبلمان انتخابی بهتر است به گونه ای باشد که سبک و قابل حرکت باشند و به قدری راحت باشند تا بتوان به مدت طولانی برای نشستن از آن ها استفاده کرد. همچنین استفاده از قالیجه های رنگی که هماهنگ با مبلمان هستند می تواند به جذابیت فضا کمک کند.

مبلمان
مبلمان

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت پارس آرک دیدن کنید.

نورپردازی

نورپردازی مناسب  در بالکن های رو باز و رو بسته امری ضروری است. به طور مثال می توان از انواع لامپ ها، ریسه ها و رشته های نوری برای نورپردازی این فضاها استفاده کرد. استفاده از ریسه های نوری فضای گرم و صمیمی برای برپایی مهمانی ها و دورهمی ها ایجاد می کند. همچنین در برخی طرح ها می توان از لامپ های رنگی نیز استفاده کرد.

نورپردازی
نورپردازی

نصب تاب

استفاده کردن از تاب های دو نفره به شرطی که فضای کافی برای آن داشته باشید می تواند ایده ی خوبی برای ایجاد یک فضای جذاب در بالکن ها باشد. با این کار علاوه بر اینکه فضای خاصی در بالکن ایجاد میکنید به زیبایی و صمیمت محیط داخل تراس می افزاید.

نصب تاب
نصب تاب

متریال کف باکن ها

معمولا متریال با مقاومت بالا در برابر عوامل جوی برای بالکن ها مناسب هستند. که اغلب سنگ و یا موزائیک هستند ولی برای ایجاد محیطی زیباتر می توان برای پوشش کف بالکن از چوب و یا کاشی استفاده کرد.

نصب ترمو وودها نیز می تواند انتخاب مناسبی برای کف سازی بالکن ها باشد. استفاده از انواع چوب ها در طراحی می تواند به جذابیت و زیبایی فضای بالکن ها بیفزاید. علاوه بر این این نوع چوب ها در برابر حرارت، رطوبت، ضربه و… بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل از آنها برای طراحی کف بسیار به کار برده می شود.

متریال کف باکن ها
متریال کف باکن ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید