طراحی بالکن با چوب

طراحی بالکن با چوب

Table of Contents

امروز با موضوع طراحی بالکن با چوب در خدمت شما هستیم.

بالکن ها اغلب مناطق برای استراحت هستند، به نوعی یک فضایی باز مشرف به طبیعت که خارج ازخارج فضای داخلی ساختمان است و به راحتی قابل دسترسی است.

صبح یا عصر، بالکن اولین گزینه برای کسانی است که می خواهند در هوای تازه تنفس بکشند و از فضای صمیمی با صرف یک فنجان چای یا قهوه لذت ببرند. و از آنجا که ما همیشه در مورد هماهنگی با طبیعت صحبت می کنیم، بالکن های چوبی می توانند گزینه ی مناسبی برای رسیدن به این هدف باشند.

چه بخواهیم در مورد کل فضای بالکن صحبت کنیم و چه از وسایل و لوازم چوبی که ظاهر کل فضا را تغییر می دهد، یک بالکن چوبی می تواند جلوه ای از طبیعت باشد.

طراحی بالکن با چوب
طراحی بالکن با چوب

چوب می آید تا یک ساختمان مدرن با فضای تحت سلطه کاشی های سنگی و شیشه ای را گرم کند

چوب می آید تا یک ساختمان مدرن با فضای تحت سلطه کاشی های سنگی و شیشه ای را گرم کند. حتی اگر در یک آپارتمان با بالکن کوچک زندگی کنید، اگر آن را با چوب طراحی کنید، بالکن شما می تواند جلوه زیبا تری پیدا کند و فضای بالکن شما ناگهان با رنگ و گرما روشن می شود این گونه می توان در پایان یک روز شلوغ به فضای دلخواه و آرامش بخش خود برسیم. پالت های چوبی قدیمی همیشه در دسترس، کاربردی و ارزان برای پوشش کف و دیوارها هستند.

بهترین چوب چوبی است که در برابر رطوبت و عوامل محیطی مقاومت کند. اگر متریال چوب را برای بالکن خود انتخاب کرده اید، خوب است بدانید برای شرایط خاص خود از چه نوع چوبی استفاده کنید. در زیر نمونه هایی از چوب های مختلف برای طراحی بالکن آورده شده است.

چوب سرو و رد وود

صرف نظر از این که در حال ساخت یک بالکن جدید هستید یا یک بالکن موجود را بازسازی می کنید ، گزینه های زیادی برای کفپوش دارید. اگر یک بالکن رو باز دارید و می خواهید بدانید چه نوع چوبی برای آن مناسب است، سدر و چوب سرخ بهترین انتخاب هستند.

چوب سرخ و سرو به دلیل خواص حشرات مقاوم در برابر چوب و مقاوم در برابر آب ، اولین گزینه در هنگام طراحی بالکن ها هستند. همچنین برای صرف هزینه کمتر چوب درخت سرو یا چوب قرمز گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهند .

چوب کاج نیز مقاوم در برابر آفتاب و رطوبت می باشند. کاج گزینه مناسبی برای بالکن های روباز است، زیرا بهترین کفپوش است. برای محافظت در برابر آسیب های ناشی از آب و آفتاب، می توانید از رنگ های مخصوص روی چوب استفاده کنید. چوب کاج نوعی کفپوش چوبی است که اگر بخوبی نگهداری شود از دوام بالایی برخوردار است.

بهترین ویژگی آن  زیبایی آن است، و آن را برای دک ها و سکو های روی بالکن برای برگزای مهمانی ها، گزینه ی مناسبی می کند. کاج زرد جنوبی نیز بسیار بادوام است و در بیشتر بالکن ها با فضای باز می تواند استفاده شود.

چوب سرو و رد وود
چوب سرو و رد وود

چوب درخت های جنگل های گرمسیری

گرچه گران قیمت هستند، اما چوب های جنگلی گرمسیری در بالکن های بزرگ محبوب هستند. Ipe و Cambara دو گزینه هستند. هر دو، بادوام و ضد آب هستند.

انواع دیگر چوب

انواع دیگر چوبها گرانترین هستند، مانند چوب ماهون آفریقایی یا گیلاس برزیلی. آنها فقط برای بالکن سرپوشیده مناسب هستند. کاربد آنها بیشتر برای وسایل تزئینی چوبی می باشد.

همچنین برای پوشش کف بالکن به طرح چوب نیز متریال های نوینی با طرح چوب در بازار موجود هستند که به معرفی برخی از آنها می پردازیم:

انواع کف پوش های چوبی

همیشه بهترین گزینه ها برای پوشش کف برای اینکه بالکن شما از بیرون شیک به نظر برسد وجود دارد. جوانب مثبت و منفی هر کدام از آنها را بیاموزید و بهترین ها را انتخاب کنید.

انتخاب کفپوش چوبی مناسب برای بالکن، حیاط جلوی خانه و… اغلب نادیده گرفته می شود. در واقع ، اکثر مردم نمی دانند که چه گزینه هایی در بازار موجود است، همین امر تصمیم گیری آگاهانه درباره بهترین کفپوش را برای شما دشوار می کند.انواع مختلفی از کف پوش ها وجود دارد و ما با به اشتراک گذاشتن برخی موارد به شما کمک می کنیم تا عاقلانه تر تصمیم بگیرید.

انواع کف پوش های چوبی
انواع کف پوش های چوبی

پیشنهاد می کنیم از پست طراحی بالکن آپارتمان دیدن کنید.

کامپوزیت

کفپوش های کامپوزیت که به نظر می رسد از لحاظ ظاهری کاملاً متنوع باشد، می تواند به کفپوش بالکن شما حالتی روستایی، دلباز یا ظاهری شیک  و مدرن بدهد. همانطور که می دانیم ، چوب هرگز از مد نمی افتد، و این باعث می شود که  چوب ها کامپوزیتی ، گزینه ای باشند که هیچ وقت محبوبیت خود را از دست ندهند. به این متریال به عنوان یک نسخه مدرن و ارزان از چوب طبیعی و سنتی فکر کنید.

این کاشی ها منهای وزن مناسب و کمترین دردسر برای نصب،  حس بیشتری از چوب طبیعی را به شما می دهند. و بسیار زیبا هستند. تخته های چوبی کامپوزیت بهترین های هر دو جهان را به شما ارائه می دهند.

با استفاده از فن آوری مدرن، بدون چالش های که چوب طبیعی دارد، می توانید به طرحی زیبا و واقع بینانه دست پیدا کنید. چوب های کامپوزیتی، بدون هیچ گونه دردسری ، جلوه ی واقعی از چوب را برای شما به ارمغان می آورند.

کامپوزیت های پلاستیکی و چوبی در برابر لغزش ، پوسیدگی، لکه ها، اشعه ماورا بنفش و حشرات مقاوم هستند. همچنین به نگهداری کمی نیاز دارند. نوع پلاستیکی ظاهر اصیلی ندارد و ممکن است با گذشت زمان رنگ ها کمرنگ شوند. در ادامه به برخی از مزایای کامپوزیت ها اشاره می کنیم:

مزایای استفاده از چوب کامپوزیت

-دارای ماندگاری طولانی مدت هستند.

-همه ما می دانیم که چوب به دلیل انبساط و انقباض توسط نوسانات گرمایی، خوردگی توسط موریانه ها و حشرات، پوسیدگی و…  دارای ماندگاری بالایی نیست. با استفاده از چوب های کامپوزیت، به سادگی هنگام کثیف شدن کف بالکن خود می توانید آن را با آب و صابون تمیز کنید.

-مقاومت در برابر حرارت بالا وضد حریق بودن: همه ما می دانیم که سوختگی در چوب وجود دارد، اما کف های کامپوزیت ساخته شده اند تا در برابر آتش مقاوم باشند تا کف شما و از همه مهمتر، خانواده شما ایمن باشند.

-مناسب برای نشستن برای صرف قهوه صبحانه یا عصرانه شما: هیچ چیز مانند یک عرشه چوبی (یا دک) برای ایجاد یک فضای نشیمن دنج و آرام نمی تواند گزینه ی مناسبی باشد.

مناسب برای کفپوش بالکن: هر کفپوشی در بالکن های کوچکت خوب به نظر نمی رسد. کاشی های عرشه کامپوزیت انجام می دهند

کاشی های چوبی با رنگ خنثی

این کاشی ها نسخه های بزرگتری از کاشی های طرحدار هستند و بافت آنها نرم است. اگر قصد دارید از وسایل رنگی روشن در بالکن خود استفاده کنید، کاشی های چوبی یک گزینه عالی هستند. ترکیب این کاشی ها با چمن های مصنوعی نیز می تواند حس طبیعی بیشتری در فضای بالکن شما به وجود آورد و آن را از حالت یکنواختی در بیاورد.

کاشی های چوبی با رنگ خنثی
کاشی های چوبی با رنگ خنثی

ترمووود:

ترمووود ها در حقیقت چوب‌های طبیعی فرآوری شده با مکانیزم‌های حرارتی پیشرفته می باشند و که دوام و مقاومت بسیار بیشتری نسبت به چوب های طبیعی دارند.برای بیشتر کسانی که متریال های چوبی را می پسندند، ترموود متریالی‌ ست که به راحتی می‌توانید آن را برای پوشش کف بالکن خود انتخاب کنید.

ترمووود:
ترمووود:

چوب پلاست

چوب پلاست در حقیقت متریالی صنعتی است که از ترکیب الیاف چوب و پلاستیک‌های بازیافتی ساخته می شود. کفپوش چوب پلاست شباهت بسیار زیادی به چوب طبیعی دارد. ولی در مقایسه با چوب طبیعی به منظوراستفاده در فضاهای بیرونی دوام بیشتری دارند، خورده نمی‌شود، حشره نمی‌زند، رطوبت به آنها آسیبی نمی زند و به آسانی شسته می شوند.

چوب پلاست بهترین گزینه برای کفپوش بالکن شماست. برای کسانی که می خواهند بالکن خود را متفاوتر طراحی کنند. همچنین، قیمت کفپوش چوب پلاست نسبت به ترموود ارزان تر می باشد اما  همان حس چوب طبیعی یا ترمو وود را در شما ایجاد می کند.

چوب پلاست و ترمووود، چه مزایایی دارند؟

–    وزن کم و سبک بودن از ویژگی های ترمووود و چوب پلاست می‌باشد

–   هر دو متریال در برابر رطوبت مقاوم هستند

–    هر دو متریال در برابر تغییرات شرایط آب و هوای مقاوم اند

–   هر دو در برابر حشرات و قارچ‌ها مقاوم اند

–    عایق صدا نیز  نیز از مزایای چوب پلاست و  ترموود می باشد

–    هر دو متریال ضد حریق هستند

چوب پلاست و ترمووود، چه مزایایی دارند؟
چوب پلاست و ترمووود، چه مزایایی دارند؟

مبلمان چوبی

مبلمان چوبی نه تنها سازگار با محیط زیست است بلکه حس طبیعت را در فضا ایجاد می کند. علاوه بر این، با استفاده از وسایل چوبی و فضای سبز، بالکن شما محلی خواهد بود تا در آن احساس راحتی کنید و از اوقات فراغت خود در کنار دوستان و خانواده لذت ببرید.

ما قصد داریم توضیح بدهیم که چگونه می توانید بالکن خود را با مبلمان چوبی طراحی کنید. اگر از این ایده ها پیروی کنید، طراحی خوبی خواهید داشت. اول از همه، ما با مبلمان چوبی مانند کاناپه، صندلی و میز شروع می کنیم. پس از آن، به قفسه ها و نرده ها ی چوبی می پردازیم.

نیمکت، صندلی و میزهای چوبی بالکن

دانستن برخی نکات درباره ی مبلمان چوبی و نکات دکوراسیون برای داشتن یک بالکن با ظاهری زیبا و طبیعی ضروری است. به عنوان مثال، بالکن شما با یک کاناپه کوچک و چوبی L شکل ظاهری طبیعی پیدا می کند. قرار دادن چند گلدان کوچک چوبی روی نرده ها نیز ایده خوبی است.

همه مبلمان باید توانایی محافظت در برابر نور خورشید و آب و هوای مرطوب را داشته باشند. مبلمان تاشو ی چوبی و کم جا نیز گزینه ی بسیار مناسبی برای بالکن های کوچک می باشد.

نیمکت، صندلی و میزهای چوبی بالکن
نیمکت، صندلی و میزهای چوبی بالکن

قفسه های چوبی

طراحی بالکن با گیاهان معمولاً بهتر از یک بالکن معمولی به نظر می رسد. جمع شدن تعداد زیادی از گیاهان و سایر اشیا دکوراتیو ممکن است باعث نامرتبی فضا شود.

برای جلوگیری از آشفتگی، می توانید از قفسه ها و گلدان ها ی چوبی استفاده کنید که به شما کمک می کنند تا بالکن خود را مرتب کنید.این وسایل چوبی، ظاهری مرتب و طبیعی در بالکن شما فراهم می کنند. علاوه بر این، استفاده از دیوار باعث صرفه جویی در فضای بالکن شما می شود.

قفسه های چوبی
قفسه های چوبی

نرده ها ی چوبی

ما اشاره کردیم که هنگام تزئین بالکن خود از کدام مبلمان چوبی استفاده کنید و چگونه مبلمان تا شوی چوبی می تواند باعث صرفه جویی در فضا شود. اکنون، می توانیم اهمیت نرده ها را بگوییم. شما می توانید با استفاده از نرده های چوبی فضای زیبایی را در بالکن به وجود آورید.

اما با این وجود، شما باید کف و حصار بالکن را نیز طراحی کنید. شما می توانید از متریال های چوبی به عنوان یک پالت طبیعی برای نرده های خود بهره ببرید.

علاوه بر این، گیاه بامبو برای آراستن دیوار و محافظت از حریم خصوصی شما بسیار مناسب هستند. پس از اتمام طراحی بالکن خود، ا نرده های بالکن در واقع ظاهر را کامل می کنند. بنابراین ، نرده ها را نادیده نگیرید و بالکن خود را با بهترین متریال ها طراحی کنید.

در بین این متریال ها ترمو وود و چوب پلاست دارای محبوبیت بیشتری می باشند و دوام بسیار بالایی نیز دارند. به همین ترتیب ، اگر می خواهید شور و حالتی روستایی ایجاد کنید، پس بهتر است به دنبال متریال های چوبی بروید، آنها حس روستایی را در فضای بالکن شما ایجاد می کنند.

متریال های چوبی گزینه های بسیار مناسب

و سخن آخر این است که، متریال های چوبی گزینه های بسیار مناسبی برای طراحی بالکن به سبک های مختلف از مدرن گرفته تا روستایی و سنتی می باشند.

بنابراین به راحتی می توانید از آنها در هر نوع سبکی ازطرحی استفاده کنید به علاوه این متریال ها در طول تاریخ از محبوبیت خاصی برخوردار بوده اند و هیچ وقت از مد نمی افتند.

بنابراین به هر نحوی از آن در بالکن خود استفاده کنید زیرا زیبایی خاص خود را دارند. همچنین به راحتی با متریال هایی همچون فلز، بتن و سنگ هماهنگ می شوند و از نظر ظاهری حس خوبی ایجاد می کنند.

چوب ها از هر نوع که باشند می توانند بالکن شما را زیبا کنند اما به شرطی که شما با توجه به محل زندگی و آب و هوای آن منطقه، سبک طراحی و همچنین کاربرد بالکن خود، آن ها را هوشمندانه انتخاب کنید، تا علاوه بر زیباییی، کارایی و دوام بالایی نیز برای شما داشته باشند. در این صورت است که می توانید به بهترین نحو از فضای بالکن خود در طولانی مدت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید