طراحی بالکن با وسایل ساده

طراحی بالکن با وسایل ساده

Table of Contents

امروز با موضوع طراحی بالکن با وسایل ساده در خدمت شما هستیم.

از آنجا که اکثر مردم در آپارتمان ها زندگی می کنند – و نه خانه هایی که دارای یک چمنزار یا باغ بزرگ است، گزینه هایی زیادی برای طراحی فضای باز بالکن  وجود ندارد. با این حال، با کمی دانش و خلاقیت هنوز هم یک بالکن (یا یک تراس ، اگر خوش شانس باشید) می تواند به یک فضای عالی در فضای آپارتمان شما تبدیل شود.

این یک روش عالی برای گذراندن اوقات فراغت است، اما به عنوان یک آپارتمان نشین، باید بدانید که در طراحی بالکن ها با چالش هایی مواجه خواهید شد.

برخی از آپارتمان ها قوانین مختلفی در مورد آنچه مردم می توانند در آپارتمان خود انجام دهند یا نمی توانند انجام دهند، ارائه می دهند. با این حال، طراحی بالکن ها غیرممکن نیست، حتی اگر اجاره نشین باشید! شما می توانید به سرعت بالکن خود را به فضایی تبدیل کنید که نظر هر کسی را جلب کند، حتی اگر بودجه کمی هم داشته باشید:

استفاده از برخی وسایل ساده

استفاده از برخی وسایل ساده برای طراحی بالکن ها این تضمین را می کنند که شما از بالکن خود در آپاتمانتان نهایت استفاده را ببرید. و بتوانید از حداکثر فضا را استفاده ی مفید کنید، حتی می توانید حریم خصوصی بیشتری را در بالکن خود ایجاد کنید و یا فضای سبزی کوچکی در طرح خود در این منطقه ی مرتفع به وجود آورید.

کاشت گیاهان در بالکن ها شدنی است و یک روش عالی برای تقویت زیبایی و ایجاد حریم خصوصی است. انتخاب نوع مناسب مبلمان و وسایل می تواند فضایی دنج، راحت و چند منظوره را برای لذت بردن شما از فضای بالکن خود در تمام فصول ایجاد کند.

ایجاد حس آرامش در فضا

در بالکن ها این نکته مهم است که برای ایجاد حس آرامش در فضا و درعین حال ایجاد زیبایی و تعادل بهترین ایده ها را برای طراحی به کار ببریم. نکته ی کلیدی این امر انتخاب هوشمندانه ی لوازم جانبی، مبلمان و گلدان ها در فضای بالکن می باشد.

در اینجا لوازم ساده ای برای طراحی  بالکن شما ارائه می شود تا علاوه بر کارایی، ظاهری متناسب و زیبا داشته باشد. بالکن ها انواع مختلفی دارند. برخی از آنها بصورت سفارشی ساخته می شوند، این به معنی این است که مشتری قبلاً ایده ی روشنی برای استفاده و سازماندهی آن فضا را داشته است.

اما صرف نظر از اندازه و فضا، شما باید بتوانید از بالکن خود نهایت استفاده را ببرید. حال سوالی که ایجاد می شود این است که چگونه با ساده ترین وسایل بهترین استفاده را از فضای بالکن خود ببریم؟

و یا چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوالات، ما چندین لوازم ساده و مبلمان شگفت انگیز را گردآوری کرده ایم که می توانید در طراحی بالکن خود از آنها استفاده کنید.

برای پاسخ به این سوالات، ما چندین لوازم ساده و مبلمان شگفت انگیز
برای پاسخ به این سوالات، ما چندین لوازم ساده و مبلمان شگفت انگیز

پالت های چوبی

پالت های چوبی بسیار ساده و کاربردی هستند. اما چگونه؟

فضاهای اجاره ای معمولاً کوچک هستند ، بنابراین احتمالاً فضای ذخیره سازی زیادی برای نگهداری وسایل اضافی ندارید. پالت های چوبی بسیار بزرگ هستند ، اما ارزش آن را دارد که به فروشگاه های محلی بروید تا آنها را تحویل بگیرید.

اگر روی هم چیده شده باشند، آنها به عنوان قفسه یا میز استفاده می شوند و هنگام صرف قهوه، به عنوان یک سینی برای کمک به انجام همه موارد کار می کنند. پالت های چوبی، یک روش عالی برای ایجاد فضای نشیمن یا جای نگهداری وسایل هستند زیرا قابل استفاده ی مجدد و ضد آب هستند.

پالت های چوبی
پالت های چوبی

همچنین اگر از داشتن گیاهان و گلهای تازه در بالکن خود لذت می برید اما فضای زیادی برای آن ندارید، راه حل ساده است. شما می توانید یک باغ عمودی داشته باشید که به راحتی از طریق پالت چوبی آن را درست کنید.

گیاهان و گلدان های آویز

اولین چیزی که هر بالکن به آن نیاز دارد، فضای سبز است. بنابراین با افزودن گیاهان بیشتر در گلدان ها و قرار دادن آنها روی میز، نیمکت ها یا قفسه ها، در استفاده از فضا صرفه جویی کنید.

و هنگامی که نوبت به انتخاب گیاهان می رسد، به دنبال گزینه هایی باشید که علاوه بر ایجاد فضای سبز، رشد زیادی نمی کنند و یا به هرس کردن زیادی نیاز ندارند.

این نکته نه تنها برای بالکن های کوچک بلکه برای بالکن های بزرگ نیز عالی است. بنابراین چند گلدان مختلف بخرید تا به نرده ها متصل شود یا باغ های عمودی درست کنید تا فضای بیشتری را ذخیره کنید.

اگر به مجتمع آپارتمانی خود نگاهی بیندازید، احتمالاً گیاهان زیادی را در بالکن های دیگران مشاهده خواهید کرد. گیاهان راهی ساده برای زندگی در یک فضا هستند، هر چقدر هم کوچک باشند.

ممکن است در بالکن شما آویزهایی که از قبل برای متصل کردن گلدانها ی گیاهان به سقف بوده باقی مانده باشد

ممکن است در بالکن شما آویزهایی که از قبل برای متصل کردن گلدانها ی گیاهان به سقف بوده باقی مانده باشد که می توانید از آنها استفاده کنید و در غیر این صورت، گلدان های آویز بر روی نرده ها عالی می باشد.

گرچه ممکن است نتوانید نمای ساختمان را خیلی تغییر بدهید، اما انتخاب یک آپارتمان در یک فضایی که تمرکز آن بر ایجاد یک طرحی شگفت انگیز در فضای باز است، تأثیر مثبتی بر طراحی شما خواهد گذاشت.

گیاهانی برای بالکن انتخاب کنید که با طراح کلی نمای ساختمان شما مطابقت داشته باشد به عبارت دیگر، رنگ گل ها و گیاهان با طرح کلی ساختمان هماهنگی داشته باشد.

ممکن است در بالکن شما آویزهایی که از قبل برای متصل کردن گلدانها ی گیاهان به سقف بوده باقی مانده باشد
ممکن است در بالکن شما آویزهایی که از قبل برای متصل کردن گلدانها ی گیاهان به سقف بوده باقی مانده باشد

وقتی صحبت از نرده ها ی بالکن می شود، در اینجا وسیله ی ساده ای وجود دارد که از در بیشتر بالکن ها استفاده می شود. این یک گلدان کوچک و دوست داشتنی است که می توانید به راحتی و با قرار دادن شکاف آن ها روی نرده ها آن را نصب کنید. دیگر نیازی به میخ و ابزار نیست.

به همین ترتیب ، شما همچنین می توانید گیاه را روی حصارها نصب کنید. این گلدان از مواد پلی پروپیلن با کیفیت بالا ساخته شده است که از آن در برابر آب و هوا ی مرطوب و آفتاب محافظت می کند و دارای یک سیستم تخلیه داخلی است.

حصارهای تزیینی

هر بالکن از قبل دارای نرده می باشد ، اما به طور معمول میله های فلزی خسته کننده ای هستند که هیچ خلاقیتی ندارند. در بعضی موارد، شما محدود هستید زیرا نمی توانید آن را با نرده های به انتخاب خود تغییر بدهید.

حصارهای تزیینی
حصارهای تزیینی

بسیاری از افراد ترجیح می دهند از حصارهای تزئینی استفاده کنند و آن را به میله های بالکن وصل کنند. حصارهای تزئینی به سادگی می توانند فضای بالکن شما را تغییر دهند. اول ، به شخصی سازی فضای بالکن شما کمک می کند. همچنین روشی جدید برای گذراندن اوقات فراغت در بالکن کوچک شما می باشد.

حصارهای تزیینی که در مقابل میله های بالکن قرار داده اید، علاوه بر این که فضای زیادی را اشغال نمی کنند، می توانند این فرصت را به شما بدهند که از فرار حیوانات خانگی کوچک جلوگیری کنید،

بنابراین می توانید وقت بیشتری را با حیوان خانگی خود در فضای بالکن بگذارنید و یا می توانید در هنگام استراحت، خواب یا خواندن کتاب در بیرون از منزل، به شما حریم خصوصی داشته باشید.

مبلمان چند کاره

یک عنصرساده ی  دیگر، مبلمان چند کاره می باشد، به طور کثال یک میز برای صرف چای یا قهوه یا یک میز مخصوص برای متصل کردن آن بر روی نرده ها، حتی می توانید از یک میز تا شو  استفاده کنید! گزینه های مختلفی از مبلمان برای صرفه جویی در فضا وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره می شود، مبلمان تاشو برای بالکن های کوچک بسیار مناسب می باشند.

مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره

شما ممکن است به دنبال تبدیل بالکن خود به یک اتاق نشیمن باشید، اما این یک چالش بزرگ برای بالکن هایی است که فضای بسیار کمی به منظور این کار دارند. بهترین گزینه برای شما این است که مبلمان دو منظوره را در نظر بگیرید.

می توانید از یک نیمکت نشیمن استفاده کنید که علاوه بر نشیمن، فضایی برای نگهداری لوازم داشته باشد، تا از آنچه بالکن خود دارید، بیشترین استفاده را ببرید.

به طور مثال، بعضی از صندلی ها قسمتی برای نگهداری نوشیدنی در خود دارند

به طور مثال، بعضی از صندلی ها قسمتی برای نگهداری نوشیدنی در خود دارند. مبلمان چند منظوره دارای طرح ها و رنگ های بی پایان هستند، بنابراین آنها می توانند کاملا با فضای کوچک بالکن شما مطابقت داشته باشند.

به این ترتیب، هنگامی که آماده تماشای غروب خورشید هستید، فقط از آنچه را که نیاز دارید استفاده می کنید. با این روش، هزینه طراحی کمتر از خرید دو نوع مبلمان می شود وعلاوه بر آن، فضای باز بیشتری خواهید داشت.

این گونه می توانید حتی با وجود برخی محدودیت ها فضاهای شگفت انگیزی ایجاد کنید. مخصوصاً برای بالکن ها لوازم جانبی و حتی برخی از وسایل ضروری وجود دارد که می توانید در فضاهای کوچک نیز از آنها استفاده کنید.

مبلمان هایی را انتخاب کنید که چند کاره هستند. همچنین، این نوع مبلمان، می تواند به عنوان محل ذخیره برای کوسن ها، پتوها و لوازم جانبی BBQ و… باشد.

به طور مثال، بعضی از صندلی ها قسمتی برای نگهداری نوشیدنی در خود دارند
به طور مثال، بعضی از صندلی ها قسمتی برای نگهداری نوشیدنی در خود دارند

چراغ های رشته ای

اگر می خواهید وقت خود را در فضای بالکن به بهترین نحو بگذرانید، روشنایی در فضای باز ضروری است. در بیشتر سال، خورشید به زودی غروب می کند و زمانی که بیشتر مردم از محل کار یا مدرسه به خانه می آیند خورشید غروب کرده است.

اگر در فضای بالکن، چراغ ندارید و می خواهید در عصرها یا شب ها، در بالکن وقت بگذرانید، چراغ های رشته ای به سادگی این مشکل را حل می کنند. اکثر بالکن ها به یک لامپ در وسط سقف مجهز هستند، اما بعضی از آنها لامپ حبابی را ندارند.

از آنجا که در برخی موارد، نمی توانید نورپردازی جدیدی ایجاد کنید یا وسایلی را که هنگام ورود به آنجا از قبل وجود داشته را نمی تونید عوض کنید، چراغ های رشته ای را از یاد نبرید.

فضا یی برای باربی کیو

حتی یک بالکن کوچک می تواند یک باربی کیو ی کوچک را در خود جای دهد –این باربیکیو خاص می تواند راهی عالی برای انجام برخی از آشپزی های در فضای باز، و افزودن فضایی روستایی به طرح بالکن شما می باشد.

فضا یی برای باربی کیو
فضا یی برای باربی کیو

داشتناین وسیله ی ساده مطمئناً جالب است زیرا می توانید در آنجا کباب درست کنید و با دوستان خود سرگرم شوید.

گریل را می توان بر روی نرده نصب کنید، بنابراین به شما این امکان را می دهد که فضای بیشتری را ذخیره کنید و فضای کافی برای چند صندلی و میز داشته باشید. همچنین می توان آن را روی دیوار نصب کرد. این طراحی آن را نه تنها برای بالکن بلکه برای باغ یا تراس نیز بسیار منحصر به فرد می کند.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده مقاله طراحی بالکن با وسایل ساده هستید.

میزهای تاشو ی متصل به نرده ی بالکن ها

میزهای تاشو عناصر ساده ای هستند که وقتی فضای زیادی برای کار وجود نداشته باشد، عالی هستند. این باعث می شود که آنها برای بالکن ها مناسب باشند. این قطعه می تواند به هر نرده در بالکن به عرض 7 اینچ متصل شود و فضایی برای صرف چای، تنقلات و سایر موارد را فراهم می کند.

میزهای تاشو ی متصل به نرده ی بالکن ها
میزهای تاشو ی متصل به نرده ی بالکن ها

در صورت عدم نیاز، میز به سادگی در کنار بالکن صاف می شود و حتی متوجه آن نمی شوید. اگر بتوانید مبلی داشته باشید که در صورت عدم نیاز به راحتی از تا شود، عالی خواهد بود.

می توانید یک میز و یک صندلی داشته باشید که هر وقت به آنها احتیاج داشتید آن را بیرون بیاورید که بسیار جالب است. خوب حالا شما می توانید چنین لوازم ساده ای برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی در بالکن خود داشته باشید.

شما در حال خواندن پست طراحی بالکن با وسایل ساده هستید.

پیشنهاد می کنیم از پست طراحی بالکن آپارتمان دیدن کنید.

ظروف شیشه ای

شما می توانید بالکن خود را در شب با این ظروف شیشه ای دوست داشتنی روشن کنید. آنها دارای اتصالات کششی سیلیکونی هستند که در انواع رنگها از جمله زرد، صورتی، نارنجی، سبز، قرمز و آبی موجود است.

ظروف شیشه ای
ظروف شیشه ای

شما در اصل فقط آنها را به سادگی به نرده ی بالکن یا هر سطح مشابه وصل کنید. شمع ها ی رنگی مختلف را در داخل آن قرار دهید و می توانید شب بدون برق و بدون اتلاف فضای با ارزش بالکن آنها را روشن کنید.

این وسیله ی ساده بهترین مکان برای آویزان کردن یا نصب المانی در دیوار بالکن است. به ویژه هنگامی که می خواهید به طور موقت از فضا استفاده کنید.

بنابراین این وسیله می تواند یک راه حل مناسب باشد. در واقع، این وسیله یک دیوار همه کاره است. این طراحی به شما امکان می دهد که هم زمان، از تعدادی از سطوح مانند نگهدارنده های گلدان، یک میز کوچک و حتی یک صندلی به راحتی استفاده کنید.

ظروف شیشه ای
ظروف شیشه ای

این میز مناسب برای بالکن های کوچک است و می تواند بر روی نرده نصب شود

این میز مناسب برای بالکن های کوچک است و می تواند بر روی نرده نصب شود. همچنین به راحتی قابل جدا ونصب شدن است و از آنجا که می تواند از یک طراحی همه کاره برخوردار باشد، می توانید به روش های مختلفی از آن استفاده کنید. از سینی کوچک در بالا می توانید به عنوان محل کاشت گیاهان استفاده کنید.

این میز مناسب برای بالکن های کوچک است و می تواند بر روی نرده نصب شود
این میز مناسب برای بالکن های کوچک است و می تواند بر روی نرده نصب شود

علاوه بر آن، مکان خوبی برای استراحت و صرف نوشیدنی خود خواهید داشت و حتی می توانید در بالکن صبحانه بخورید و از آفتاب زیبای صبح لذت ببرید.

همان طور که مشاهده کردید وسایل ساده ی بسیاری وجود دارند که شما می توانید در طراحی بالکن خود از آنها استفاده کنید و علاوه بر این که در هزینه ها صرفه جویی می کنید، فضای بسیار جذاب و متفاوتی در بالکن خود ایجاد می کنید.

از اینکه تا انتهای پست طراحی بالکن با وسایل ساده با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست طراحی بالکن با وسایل ساده بهره لازم را کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید