طراحی آشپز خانه ی بالکن دار

طراحی آشپز خانه ی بالکن دار

Table of Contents

امروز با موضوع طراحی آشپز خانه ی بالکن دار در خدمت شما هستیم.

آشپزخانه ها دارای اشکال و اندازه های متنوعی می باشند و هر خانه در هنگام طراحی آشپزخانه هدف منحصر به فردی را به همراه دارد. همچنین آشپزخانه های مدرن به طور فزاینده ای فراتر از فضاهایی برای تهیه و سرو غذا هستند

زیرا فضای ناهار خوری کنار آشپزخانه متداول می شود، این گونه آشپزخانه در واقع مکانی است که دوستان و خانواده در آغاز و پایان هر روز با یکدیگر دیدار می کنند، سلام می کنند و معاشرت می کنند.

این منطقه بیشتر به منطقه ای اجتماعی تعمیم داده می شود که می تواند تعداد زیادی از افراد را در خود جای دهد. اما آشپزخانه زمانی به فضای جذابتری تبدیل می شود که این امکان را داشته باشد تا از فضای باز به داخل استقبال کند به عبارتی دیگر دارای بالکن یا متصل به فضای باز باشد. البته آشپزخانه ای که به حیاط خانه یا باغ متصل است دیگر خیلی غیر منتظره  نیست.

اما نکاتی در طراحی آنها وجود دارد که توضیح آنها خالی از لطف نیست. مهم نیست که شما از چه سبک طراحی استفاده می کنید، آشپزخانه ای که با دنیای خارج در آمیخته شده است، آشپزخانه ای کاملا عملکردی می باشد.

طراحی آشپزخانه که دارای بالکن می باشد بسیار آسان است

همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، طراحی آشپزخانه که دارای بالکن می باشد، یا متصل به سایر فضاهای بیرونی متصل می باشد، بسیار آسان است. ایده اصلی در اینجا ایجاد ارتباط بصری بین آشپزخانه داخل و بالکن است. به عنوان مثال، استفاده از برخی عناصر مشترک مثل رنگ، بافت یا متریال نهایی می تواند مشترک باشد.

اگر این روشی نیست که شما دوست داشته باشید، می توانید متریال ها را تغییر دهید تا مرز مشخصی بین آشپزخانه و ناهار خوری داخل و فضای بالکن شکل بگیرد. معمولاً چوب کف پوشی است که برای بالکن استفاده می شود در حالی که کف آشپزخانه از مواد مستحکم تر ساخته شده است.

در مورد آشپزخانه های کوچک، باز کردن آن به دنیای خارج بسیار مهم تر از هر چیز دیگری است. بالکن فضای سبز رابه آشپزخانه کوچک دعوت می کند و جذابیت بصری بسیار بیشتری به آن می بخشد. نور طبیعی به آشپزخانه های کوچک روح می بخشد و خواهید دید که چگونه یک تغییر ساده می تواند به آشپزخانه های کوچک و قدیمی جلوه ای کاملاً زیبا ببخشد.

حال سوالی که مطرح می شود این است که چگونه آشپزخانه ای را طراحی کنیم که فضای آن به فضای بیرونی مثل بالکن متصل می شود؟ کسانی که در محیط شهری و بدون استفاده از یک حیاط یا باغ زندگی می کنند، می توانند از پنجره های بلند بالای پیشخوان آشپزخانه برای ایجاد نور و طراوت فضای بالکن خود استفاده کنند.

در خانه های بزرگتر آشپزخانه با درهای شیشه ای کشویی، درهای تاشو و یک سری پنجره های شیشه ای این کار را می کنند

در خانه های بزرگتر آشپزخانه با درهای شیشه ای کشویی، درهای تاشو و یک سری پنجره های شیشه ای این کار را می کنند. یک اتاق ناهار خوری کوچک، یک صندلی کنار پنجره دنج یا حتی یک کاناپه در گوشه ای از آشپزخانه می تواند آشپزخانه رویایی شما را به راحتی کامل کند.

اگر خوش شانس باشید، ممکن است آشپزخانه ای داشته باشید که به یک بالکن فوق العاده زیبا متصل باشد یا شاید خانه ی شما یک باغ گسترده داشته باشد.

در خانه های بزرگتر آشپزخانه با درهای شیشه ای کشویی، درهای تاشو و یک سری پنجره های شیشه ای این کار را می کنند
در خانه های بزرگتر آشپزخانه با درهای شیشه ای کشویی، درهای تاشو و یک سری پنجره های شیشه ای این کار را می کنند

این ممکن است فرصت خوبی باشد که ممکن است آرزوی آن را داشته باشید، یا اینکه واقعا آشپزخانه ی شما از این موهبت بر خوردار است – درهر صورت، ما ایده های مختلفی برای آشپزخانه هایی با بالکن برای شما فراهم آوردیم که همه ی آنها را می توان با کمی خلاقیت و علاقه تحقق بخشید.

پیشنهاد می کنیم از پست طراحی بالکن آپارتمان دیدن کنید.

درها و نورگیرها در آشپزخانه های بالکن دار

چه برای سرگرمی یا چه برای سلامتی و سبک زندگی سالم، بالکن ها و ترکیب این فضا با آشپزخانه به خوبی در کنار هم کار فضای جذاب و متفاوتی را ایجاد می کنند.

و برای کسانی که از پخت و پز و تهیه غذا در فضای بالکن استقبال می کنند ایده ی جالبی می باشد. در طراحی این نوع آشپزخانه ها، درهای کشویی بسیار عالی هستند، اما درهای فرانسوی راهی عالی برای ایجاد فضای باز و تازه در خانه هایی به سبک سنتی هستند.

در یک خانه ی جمع و جور شهری، ایجاد اتصال به فضای باز می تواند به سادگی با نصب مجموعه ای از درهای زیبای فرانسوی انتخاب مناسبی باشند زیرا درها حتی در صورت بسته بودن نیز می توانند نور طبیعی را به آشپزخانه های باریک وارد کنند.

این می توانددعوت وسوسه کننده ای برای بیرون رفتن و لذت بردن از بالکن را فراهم کند.همچنین می توانید برخی از نورگیرها را اضافه کنید. این ایده ها را اجرا کنید تا یک آشپزخانه کامل داشته باشید. برای روشن و باز نگه داشتن فضای آشپزخانه در کنار بالکن، پنجره های سنتی با پرده، روکش بامبو را فراموش کنید.

شما در حال خواندن پست طراحی آشپز خانه ی بالکن دار هستید.

گاهی اوقات یک در بزرگ شیشه ای می تواند تمام مشکلات شما را حل کند

گاهی اوقات یک در بزرگ شیشه ای می تواند تمام مشکلات شما را حل کند و فضایی دلپذیر و دلباز برای شما به ارمغان آورد. سنتی ترین و در عین حال محبوبترین گزینه در بین بازشو ها، درهای کشویی ساده هستند که نور طبیعی زیادی را برای شما فراهم می آورند و در هنگام تهیه غذا راهی آسان برای دسترسی به بالکن خود دارید.

یک آشپزخانه ی مدرن و روشن که دارای یک درب ساده و شیشه ای برای دسترسی به بالکن است می تواند ایده آل برای یک صرف صبحانه و یا قهوه در عصرها باشد و یا حتی شما را ترغیب کند که در فضای باز آشپزی کنید.

گاهی اوقات یک در بزرگ شیشه ای می تواند تمام مشکلات شما را حل کند
گاهی اوقات یک در بزرگ شیشه ای می تواند تمام مشکلات شما را حل کند

اگر فکر می کنید درهای شیشه ای کشویی خسته کننده یا قدیمی هستند، هیچ اشکالی ندارد. در این خانه در سانفرانسیسکو که توسط الکساندر و ایوان تری از شرکت معماری Terry & Terry Architecture طراحی شده است، یک باز شوی تمام  شیشه ای در دیواره های هر طرف امتداد دارند، آشپزخانه و فضای بیرون را به طرز شگفت انگیزی متصل می کنند.

همچنین، دیوارهای چوبی در داخل و خارج گسترش می یابند. این استفاده ی مکرر از چوب باعث اتصال بیشتر فضای بیرون با فضای آشپزخانه می شود.

آشپزخانه در بالکن

شما می تونید برای لذت بردن از آشپزی در هوای آزاد، در بالکن خود یک آشپزخانه ی کوچک و جمع و جور طراحی کنید. از این آشپزخانه ی مدرن در فضای باز در بالا الهام بگیرید و همان را در بالکن یا پشت بام خود اجرا کنید!

آشپزخانه در بالکن
آشپزخانه در بالکن

اگر موقعیت جغرافیایی و آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنید، این اختیار را به شما قرار می دهد و همچنین بالکن شما دارای فضای کافی می باشد. طراحی فضایی برای آشپزخانه ای کاملاً مجهز در فضای باز در بالکن خود بسیار ایده ی جالبی می باشد.

این بهترین فرصت برای ایجاد فضا یی برای درست کردن عصرانه و صبحانه در کنار دوستان و خانواده می باشد.  فقط ابتدا با یک معمار متخصص مشورت کنید. ممکن است بخواهید آشپزخانه خود را نزدیکتر کنید. علاوه بر این، شاید فقط بخواهید در بالکن غذا بخورید. با این کار این ایده ی جدید در طراحی کارساز می شود.

مطمئناً آشپزخانه در بالکن  شما باید هوشمندانه طراحی و تزئین شود تا بتوانید از فضای خود به طور موثرتری استفاده کنید. برای این منظور، ابتدا باید اندازه گیری ها و ترتیبات لازم را در جایی که می خواهید آشپزخانه ی خود را طراحی کنید، انجام دهید. یک آشپزخانه ی کوچک در بالکن شما بسیار مفید خواهد بود.

اگر یک بالکن بزرگ دارید، بسیار خوش شانس هستید زیرا فضای کافی برای ساخت یک فضای غداخوری یا میز کار کوچک دارید. تصمیم گیری در مورد مکان ساخت آشپزخانه به نوع بالکن، اندازه و خلاقیت شما بستگی دارد.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده مقاله طراحی آشپز خانه ی بالکن دار هستید.

ایجاد باغچه عمودی در بالکن های متصل به آشپزخانه ها

اگر به بالکن، پشت بام، تراس یا پاسیو دسترسی دارید، می توانید طیف وسیعی از سبزیجات، گیاهان، میوه ها ، گلها و… را در گلدان هایی در بالکن خود پرورش دهید. اما ابتدا باید این سوال را از خود بپرسید که فضای شما چقدر بزرگ است؟ اگر کوچک باشد، پیشنهاد می کنیم از گلدان های کوچک استفاده کنید.

ایجاد باغچه عمودی در بالکن های متصل به آشپزخانه ها
ایجاد باغچه عمودی در بالکن های متصل به آشپزخانه ها

یا در نهایت می توانید به دیوار عمودی فکر کنید، اما یک مبتدی باید با چند گلدان شروع کند. باید درک کنید که چقدر وقت برای باغبانی دارید و در این کار زیاده روی نکنید. گلدان ها و فلاور باکس های بزرگتر را در اطراف نرده ها در بیرون قرار دهید.

همچنین برخی از گلدان ها را می تونید پشت پنجره ی آشپزخانه ی خود پرورش دهید. همچنین از فضای دیوار برای نصب برخی باکس ها و گلدان ها استفاده کنید.

احتمالاً شما قادر به تولید تمام مواد غذایی برای تأمین نیازهای خود نخواهید بود، اما برخی از حبوبات، یک گلدان کاهو، گوجه ی گیلاسی و یک یا دو گیاه فلفل فضای تازه ای را به ففضای آشپزخانه و بالکن شما می بخشد. مطمئن باشید که آنها در روشن ترین نقاط در فضای آشپزخانه یا بالکن قرار دارند.

انتقال فضای ناهارخوری آشپزخانه به بالکن

داشتن فضای غذاخوری در بالکن یک تجربه عالی غذا خوردن در فضای باز است. شما می توانید فضای ناهار خوری از آشپزخانه را به بالکن منتقل کنید. به این ترتیب هم می تونید فضای آشپزخانه را بزرگتر و باز تر کنید و هم از فضای باز بالکن استفاده کنید.  و از وعده های غذایی مورد علاقه خود، همراه با نورهای زیبای اطراف و منظره شهر لذت ببرید.

انتقال فضای ناهارخوری آشپزخانه به بالکن
انتقال فضای ناهارخوری آشپزخانه به بالکن

برای لذت بردن از صرف غذا لازم نیست همیشه به رستوران بروید ودر عوض، می توانید با طراحی یک میز غذا خوری قابل حمل در بالکن خود، از وعده های غذایی خود لذت ببرید.

انتقال فضای ناهارخوری آشپزخانه به بالکن
انتقال فضای ناهارخوری آشپزخانه به بالکن

پنجره های تاشو

یک روش متفاوت برای اتصال آشپزخانه به فضای بالکن، استفاده از پنجرها ی تاشو و روباز به سمت بیرون می باشد: در حالی که شما در حال صرف میان وعده یا نوشیدنی هستید، مهمانان می توانند در بیرون از آشپزخانه بنشینند و معاشرت کنند. این آشپزخانه با افزودن یک درب شیشه ای تاشو در کنار پنجره ، این ایده را یک قدم جلوتر می برد.

این تنظیم باعث می شود سیلی از نور طبیعی به داخل آشپزخانه وارد شود. فراموش نکنید که در هنگام باز شدن کامل درها، درب تاشو ی شما در بالکن فضایی را اشغال می کند. هرچه دهانه بزرگتر باشد، درها فضای بیشتری را اشغال می کنند.

ادغام متریال

تکرار همان مواد در داخل و خارج، یک ظاهر یکپارچه ایجاد می کند که هر دو فضای بالکن و آشپزخانه را به هم متصل می کند.

ادغام متریال
ادغام متریال

گسترش فضای آشپزخانه

افقی بودن پلان این آشپزخانه تاثیرات مثبتی دارد زیرا درهای باریک و بلند با دسترسی به قسمت بالکن، علاوه بر ایجاد نور طبیعی ، فضای جالب توجهی را در این قسمت از غذاخوری در فضای آشپزخانه اضافه کرده است.

رنگ

هنگامی که بالکنی به آشپزخانه متصل می شود، در حقیقت، ترکیبی از فضاهای داخلی و خارجی باعث می شود فضا نور کافی داشته باشد. برای اینکه فضای شما بسیار بزرگتر و دلباز تر به نظر برسد ، کافی است همه چیز را سفید رنگ کنید! همچنین استفاده از کابینت هایی به رنگ سفید و مبلمانی با رنگ روشن می تواند ایت تاثیر را دو چندان کند.

در آخر، مهم نیست که فضای آشپزخانه ،بالکن و یا باغ شما چگونه طراحی می شود، تنها باید مطمئن شوید که از آن فضا لذت کافی را می برید. به خصوص در فصل هایی مثل تابستان و بهار، بسته به مکانی که در آن قرار دارید، بیرون بروید و از گذراندن اوقات فراغت، آشپزی کردن و یا صرف غذا لذت ببرید.

همانطور که در عکس ها مشاهده کردید، ایده های مختلف برای طراحی آشپزخانه های بالکن دار وجود دارد که با هر متراژی  سازگار است. از یک دکوراسیون زیبا مانند مبلمان مختلف، میز های ناهار خوری، صندلی، بالش های رنگارنگ و … استفاده کنید.

فراموش نکنید که چند گل و گلدان به فضای آشپزخانه یا بالکن خود اضافه کنید

فراموش نکنید که چند گل و گلدان به فضای آشپزخانه یا بالکن خود اضافه کنید. علاوه بر این، نباید تأثیر مهم لوازم جانبی و روشنایی بالکن و آشپزخانه ی خود را دست کم بگیرید.

به یاد داشته باشید، اضافه کردن یک عملکرد اضافی به بالکن، فضای متفاوتی را ایجاد می کند. افرادی که در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند نباید ناراحت باشند زیرا ایده های زیادی برای طراحی وجود دارد.

امیدوارم همه ی شما از این ایده های زیبا الهام بگیرید و بتوانید فضایی در آشپزخانه و بالکن خود طراحی کنید که علاوه بر زیبایی بهترین عملکرد را برای شما و خانواده تان داشته باشد.

از اینکه تا انتهای پست طراحی آشپز خانه ی بالکن دار با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن مقاله طراحی آشپز خانه ی بالکن دار بهره لازم را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید