هزینه ی طراحی بام سبز

هزینه ی طراحی بام سبز

Table of Contents

امروز با موضوع هزینه ی طراحی بام سبز در خدمت شما هستیم.

برای اجرای هر پروژه در طراحی بام سبز با توجه به نوع پروژه، تیم متخصص با توجه به برداشت ها و نیاز های کارفرما و با توجه به مساحت پروژه، قیمت تقریبی را تخمین می زند. سپس طراحان با رائه ی دوم بعدی و سه بعدی پروژه، بر اساس طراحی های ارائه شده، قیمت نهایی را تعیین می کنند.

تاثیر گذارند و به صرفه ترین و با کیفیت ترین آنها چه
تاثیر گذارند و به صرفه ترین و با کیفیت ترین آنها چه

سپس فاکتوری ارائه می دهند که در آن هزینه های اجرا مانند نصب، طراحی، هزینه ی اقلام و… و مدت زمان انجام پروژه برای کارفرمایان صادر می شود. حال این سوال مطرح می شود که چه عواملی بر قیمت نهایی پروژه ی ساخت بام سبز تاثیر گذارند و به صرفه ترین و با کیفیت ترین آنها چه ویژگی هایی دارند؟

هزینه ی طراحی بام سبز با توجه به مساحت فضای بام در هر متر مربع برای طراحی دو بعدی و برای طراحی سه بعدی متفاوت می باشد و معمولا هزینه ی طراحی 3 بعدی بیشتر است.

به طور معمول، 5 تیپ مختلف از نظر طراحی در بام های سبز وجود دارد که شامل تیپ ارگانیک، ساحلی، مینیاتوری، رویایی و لاکچری می باشد. از آنجا که اقلام مصرفی در تیپ های مختلف یکسان می باشد و کیفیت مشابهی دارند لذا هزینه ها تفاوت چندانی نمی کند.

و بستگی به نوع و تعداد اقلام منتخب توسط کارفرما دارد. در ساخت بام سبز ضروری است که به مسیرهای اصلی توجه شود. مسیرهای اصلی معمولا با متریال چوب و ترمو وود، شن ها و قلوه سنگ های تزیینی طراحی و ساخته می شود.

وجود اقلامی همچون آلاچیق، آبنما و آتریوم و همچنین میزان تراکم پوشش گیاهی و نوع پوشش کف بر قیمت نهایی تاثیر گذارند. به طور کلی طراحی و ساخت بام های سبز به مواردی مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر می باشد:

تراکم فضای سبز:

فضای سبز بام هم می تواند به صورت پوشش گیاهی باشد و هم می تواند دارای درختان و درختچه های گوناگون با توجه به آب و هوا و اقلیم منطقه باشد. پر واضح هست که هر چه میزان تراکم درختان و پوشش گیاهی بیشتر باشد، هزینه اجرا افزایش پیدا خواهد کرد.

آبیاری اتوماتیک در بام سبز:

با توجه به کمبود نیروی انسانی و محدودیت های موجود برای آبیاری پوشش گیاهی در بام سبز جهت آبیاری پوشش گیاهی به صورت منظم بدون استفاده از نیروی انسانی همانند باغبان و… آبیاری اتوماتیک یا آبیاری قطره ای روش هوشمندانه ای برای آبیازی منظم گیاهان در بام سبز می باشد. و در بیشتر موارد حتی ضروری نیز می باشد. هزینه ی اجرای این سیستم از آبیاری در قیاس با عملکرد آن کاملا اقتصادی و به صرفه تر می باشد.

نورپردازی در بام سبز:

هزینه ی نورپردازی با توجه به مساحت پروژه و نوع نورپردازی متغییر است. به طور کلی نورپردازی در طراحی بام سبز هزینه ی بالایی در بر می گیرد.قیمت. چراغ های فضای باز از 150.000 تومان شروع می شود و تا 400.000 تومان افزایش پیدا می کند.چراغ های LED که برای نورپردازی دیوار استفاده می شوند، گرانتر می باشند. قیمت ریسه LED برای نورپردازی مخفی کف و دیوار معمولا کمتر است.

نورپردازی در بام سبز:
نورپردازی در بام سبز:

زیر سازی و کف سازی در بام سبز:

برای آماده سازی کف بام سبز نیاز داریم که ابتدا زیرسازی استانداردی در بام اجرا شود که شامل ایزوگام و ایجاد یه لایه سیمان بر روی ایزوگام و یا موزاییک می باشد. سپس کف سازی با انواع متریال ها مثل شن و قلوه سنگ یا ترمووود  اجرا می شود.

به طور کلی هرچه میزان چوب به کار رفته در اجرای کف بیشتر باشد هزینه ها نیز به مراتب بالاتر می رود و هرچه مقدار شن و قلوه سنگ بیشتر باشد هزینه ها کمتر می شود.

زیرا در کف سازی هزینه ی متریال چوب از سایر مصالح بیشتر می باشد. چوب ترموود برای ساخت فلاورباکس، آلاچیق، کف سازی و دیواره ها با اتوجه به رنگ چوب، چوب زیرساز استفاده می شود. ابعاد چوب و نیز کشور تولید کننده ی آن در قیمت چوب ترمووود تاثیر خواهند گذاشت.

تجیزات جانبی در بام سبز:

آیتم هایی همچون آلاچیق، آبنماها، مبلمان، فضاهایی همچون آشپزخانه یا کافی شاپ، آتریم و… بر قیمت نهایی اجرای بام سبز تاثیرگذارند. همچنین آلاچیق ها بر اساس طرح و تعداد و متراژ دارای قیمت های متفاوتی می باشند.

تجیزات جانبی در بام سبز:
تجیزات جانبی در بام سبز:

با توجه به موارد ذکر شده،. در صورتی که به دنبال ایجاد فضایی متفاوت در ساختمان خود هستیم بام سبز می تواند گزینه ی مناسبی برای ایجاد یک فضای متفاوت برای گذراندن اوقات فراغت و و تفریح در کنار دوستان و خانواده می باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، میزان مشتریان و طرفداران این فضاها بیشتر می باشد بنابراین ارزش ملک به مراتب بالتر می رود. به طور مثال در یک ساختمان چند واحدی با صرف هزینه ی کوچک در به ازای هر واحد، مالکان سودی چند برابری می برند.

زیرا ارزش افزودهای که ایجاد می کند به طور متوسط برابر 200000 تومان در هر متر مربع می باشد. لذا با صرف هزینه ی اندک سود های کلان توسط سرمایه دران کسب می شود.

در جدول زیر هزینه های کلی در تیپ های مختلف طراحی آورده شده است

در جدول زیر هزینه های کلی در تیپ های مختلف طراحی آورده شده است به طور کلی با توجه به نوع طراحی، متریال های به کاررفته و متراژ پروژه هزینه ها نیز به مراتب تغییر می کند.

تیپ بندی وسایل جانبی کف سازی چوبی پوشش گیاهان کف سازی با شن تزیینی هزینه کلی در هر متر مربع
تیپ ساحلی 5 درصد 5 درصد 35 درصد 55 درصد 190000

 

تیپ بندی وسایل جانبی کف سازی چوبی پوشش گیاهی کف سازی با شن تزیینی هزینه کلی در هر متر مربع
تیپ ارگانیک 10 درصد 10 درصد 40 درصد 40 درصد 240000

 

تیپ بندی وسایل جانبی کف سازی با چوب پوشش گیاهی کف سازی با شن تزیینی
تیپ مینیاتوری 15 درصد 15 درصد 45 درصد 25 درصد

 

تیپ بندی وسایل جانبی کف سازی با چوب پوشش گیاهی کف سازی با شن تریینی
تیپ رویایی 20 درصد 20 درصد 50 درصد 10 درصد

 

تیپ بندی وسایل جانبی کف سازی با کف چوبی پوشش گیاهی کف سازی با شن تزیینی
تیپ لاکچری 40 درصد 15 درصد 40 درصد 5 درصد

در نهایت بهتر است در اجرای روف گاردن به دنبال صرف هزینه های کمتر نرویم، زیرا عمر مفید و کیفیت محصولات ارزانتر کمتر می باشد و در پروژهای اجرای بام سبز استفاده از متریال و تجهیزات بی کیفیت، هزینه های بعدی جبران ناپذیری را به جا می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید