قیمت آلاچیق روی پشت بام

قیمت آلاچیق روی پشت بام

Table of Contents

امروز با موضوع قیمت آلاچیق روی پشت بام در خدمت شما هستیم.

همه ما با آلاچیق آشنایی داریم، اقامتگاه های نسبتا کوچکی که در حیاط، باغ، بام سبز و فضاهای سبز استفاده می شوند. آلاچیق ها فضایی برای نشستن و گذراندن اوقات فراغت ساکنین بام های سبز می باشند.

سقف آلاچیق در بالای سر استفاده کنندگان، سبب می شود که در فصل های مختلف سال این امکان وجود داشته باشد که از آفتاب مستقیم، بارندگی، وزش شدید باد و… در پناه باشید.

آلاچیق ها را به انواع مختلفی در بازار به فروش می رسانند و سوالی که پیش می آید این است که انواع مخالف آلاچیق ها چه ویژگی هایی دارند و بر چه اساس بر حسب نوع و متریالی که دارند به قروش می رسند و اینکه کدام نوع از آنها برای استفاده از بام به صرفه تر می باشند؟

به طور کلی آلاچیق ها از نظر جنس غالبا  شیشه ای، فلزی و چوبی هستند که در این بین، آلاچیق های چوبی از محبوبیتی بیشتری برخوردار هستند. انواع آلاچیق های چوبی به شرح زیر هستند:

قیمت آلاچیق روی پشت بام
قیمت آلاچیق روی پشت بام

انواع آلاچیق

آلاچیق از چوب درخت سرو:

این نوع آلاچیق چوبی قیمت و وزن کمی دارند و دوستدار طبیعت و محیط زیست می باشند.

آلاچیق از چوب درخت توسکا:

دارای ماندگاری و داوم بالایی می باشند و زیبایی و جذابیت خاصی به بام سبز می بخشند.

آلاچیق از چوب درخت کاج:

این نوع از آلاچیق ها بادوام، مقاوم در برابر رطوبت و نم و زیبا هستند.

علاوه بر متریال به کار رفته، آلاچیق ها را می شود بر اساس طراحی و شکلی که دارند به انواع مختلفی تقسیم کرد:

آلاچیق ژاپنی:

جنسشان معمولا  از چوب صدر و توسکا می باشد و طراحیشان به سبک ژاپنی می باشد. و به دلیل طراحی خاصی که دارند نسبت به بقیه شکل متفاوت تری دارند.

آلاچیق با سقف شیروانی:

این آلاچیق ها در بام های سبز بسیار مرسوم می باشند و سقفشان شان نیز غالبا از مصالحی مثل  سفال، چوب، آجر، بتن و …ساخته می شود.

آلاچیق با تیرک های افقی:

در ساختشان تیرک های چوبی به کار برده می شود. که این نکته به استحکام و زیبایی این آلاچیق ها کمک می کند.

آلاچیق ها بر اساس سبک طراحی و نوع مصالحی که در ساختشان استفاده می شود. قیمیت های متفاوتی دارند.

در اصل از آلاچیق ها، بیشتر مواقع در محوطه های بزرگ مانند باغ بام ها، برای استفاده کردن هر چه بیشتر از فضای سبز و ارتباط انسلن با طبیعت استفاده می شوند.

متریال های متنوعی دیگری که در ساخت آلاچیق ها استفاده می شود، شیشه و فلز می باشد که در ساخت آلاچیق کاربرد دارند و کاربران می توانند با توجه به اقلیم منطقه ای که در آن زندگی می کنند، هر کدام از آنها را انتخاب کنند. نا گفته نماند که و بر اساس متریالشان قیمیت های متفاوتی نیز دارند. و معمولا آلاچیق های چوبی گرانتر هستند.

آلاچیق با تیرک های افقی:
آلاچیق با تیرک های افقی:

انواع دیگر آلاچیق ها

آلاچیق فلزی

آلاچیق چوبی

آلاچیق شیشه ای

آلاچیق پیش ساخته

آلاچیق ترکیبی

نکات خرید آلاچیق

برای آن که بتوانیم مناسبترین آلاچیق ها را برای بام سبز خود به کار ببریم و انتخاب کنیم، لازم است، به نکاتی بسیار مهم نوجه کنیم. به طور مثال،  علاوه بر تمامی مواردی که مربوط به کیفیت متریال ساخت و استحکام و مقاومت مصالح می شود، باید برای انتخاب مبلمان استفاده شده در آلاچیقتان نیز دقت لازم را به عمل آورید.

بهتر است از مبلمانی با روکش های مرغوب و مقاوم در برابر آفتاب شدید استفاده کنید. که دیرتر بپوسند یا رنگ شان را ازدست بدهند. بهتر است آلاچیق شما در برابر رطوبت، قارچها و کپکها، آفتاب شدید و نواسانات گرمایی مقاوم باشند که همگی این موارد بر قیمت آلاچیق ها تاثیر گذار هستند.

نکات خرید آلاچیق
نکات خرید آلاچیق

آلاچیق های چوبی پر طرفدارترین و مرسوم ترین نوع آلاچیق ها می باشند

آلاچیق های چوبی پر طرفدارترین و مرسوم ترین نوع آلاچیق ها می باشند که در موارد مختلف دارای کیفیت های متفاوتی هستند. در انتخاب یک آلاچیق با جنس مرغوب و با کیفیت باید به اقلیم و آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنیم نیز توجه لازم را به خرج دهیم.

برای مثال در مناطق مرطوب و بارانی، لازم است آلاچیق چوبی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت و نم مقاومت لازم وکافی را داشته باشد. اگر آلاچیق انتخابی شما از جنس چوب باشد باید در برابر رطوبت مقاومت کافی را داشته باشد. و اگر از جنس فلز می باشند باید حتما ضد زنگ باشند.

بهترین و مرغوب ترین آلاچیق ها، آنهایی هستند که دارای بدنه ی محکم می باشند. همچنین باید همیشه آلاچیقی را انتخاب کنید که کف آن نیز به اندازه کافی استحکام کافی داشته باشد. امروزه غالبا برای کف سازی آلاچیق ها مصالحی مثل آجر، سنگ، موزاییک، چوب، چمن مصنوعی، سنگ رنگی و تزئینی، بتن و… به کار می برند.

برآورد هزینه ساخت آلاچیق

آلاچیق ها معمولا متشکل از پی یا همان فونداسیون، ستون و سقف هستند. که بر اساس متریال و متراژ کار و دستمزدها متغییر است. در این بخش، قسمت هایی که برای خرید آلاچیق ها برایشان قیمیت گذاری می شود را ذکر نموده ایم که شامل:

-هزینه ی فونداسیون و پله ی آلاچیق به ابعاد مختلف

-هزینه ی ستون های فلزی برای آلاچیق

-هزینه ی تیر های فلزی برای قرار دادن بر روی سقف آلاچیق

-هزینه ی خرید هر متر مربع چوب برای آلاچیق

-هزینه ی خرید هر متر مربع کف پوش چوبی برای آلاچیق

-هزینه ی تقریبی خرید هر متر مربع شیشه ی آلاچیق

-هزینه ی تقریبی خرید آلاچیق پیش ساخته

-هزینه ی خرید آلاچیق پیش ساخته چوب و فلز با ابعاد ۳ در ۳ سانتیمتر مربع

-هزینه ی خرید آلاچیق پیش ساخته چوبی با ابعاد ۳ در ۳ سانتیمتر مربع

به طور کلی با توجه به نوسانات قیمت ارز در بازار امروز، امکان این که به طور دقیق قیمت و هزینه ای را برای آلاچیق ها اعلام کرد وجود ندارد. البته این نکته نیز حائز اهمیت می باشد که عوامل بسیاری مثل متراژ آلاچیق، جنس و کیفیت متریال، جنس مبلمان انتخابی، نوع طراحی آلاچیق، جنس سقف و… بر قیمت نهایی تاثیرگذار هستند.

به طور کلی فاکتور های تاثیرگذار بر قیمت نهایی آلاچیق ها در بام سبز شامل:

متراژ آلاچیق

جنس و کیفیت مصالح

جنس متریال و طرح مبلمان انتخابی

نوع طراحی آلاچیق

نوع سقف آلاچیق

از اینکه تا انتهای پست قیمت آلاچیق روی پشت بام با ما همراه بودید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید