آموزش طراحی بالکن

آموزش طراحی بالکن

Table of Contents

امروز با موضوع آموزش طراحی بالکن در خدمت شما هستیم.

طراحی یک بالکن می تواند سرگرم کننده و رضایت بخش باشد. با این حال، گاهی اوقات سخت ترین قسمت شروع کار است. همان طور که می دانید، به طرح هایی که برای شما جذاب هستند توجه ویژه ای بکنید، و از آنها ایده بگیرید زیرا داشتن ایده درباره چگونگی استفاده از فضای بالکن خود ممکن است مفید باشد.

باید ابتدا مشخص کنید که چه می خواهید، یک باغچه ی کوچک، فضایی برای رشد و کاشت سبزیجات، یا فضایی برای گذراندن اوقات فراغت در کنار دوستان و خانواده و یا همه موارد را مد نظر دارید. برخی از بالکن ها برای تکمیل و تعریف طراحی خود بنا و دکوراسیون آن ایجاد می شوند. در طراحی بالکن، یکی از عواملی که باید در نظربگیرید بودجه ی شماست.

همچنین با بهره گرفتن از برخی ایده ها، شما می توانید بدون صرف هزینه های زیاد، فضای افسانه ای ایجاد کنید! همچنین باید بدانید که در چه ساعاتی از روز از فضای بالکن خود استفاده می کنید؟

ممکن است فضای بالکن به نورپردازی خاصی احتیاج داشته باشد

برای یک بالکن که به طور عمده عصرها استفاده می شود، ممکن است فضای بالکن به نورپردازی خاصی احتیاج داشته باشد. با برنامه ریزی کافی می توانید یک بالکن زیبا طراحی کنید که برای بر طرف کردن همه ی نیازهای شما طراحی شده است.

آنچه شما نیاز دارید طراحی بالکنی است که با دوام  و ضد آب است. بالکنی ساخته شده از مصالح با دوام و با کیفیت که هوشمندانه طراحی شده باشد. رسیدن به این اهداف فقط با کمی برنامه ریزی امکان پذیر است. ضروری است که شما به نحوه ی چیدمان و میزان نور خورشید نیز توجه کنید.

همچنین باید بررسی کنید که چقدر حاضرید هزینه کنید. مهم نیست که چه نوع فضایی را می خواهید طراحی کنید، فقط با کمی برنامه ریزی، انتخاب مبلمان و لوازم مناسب و برخی از طرح های متفکرانه، شما می توانید بالکن خود را به یک فضای فوق العاده تبدیل کنید که فقط محدود به استفاده در تابستان نیست. برای یادگیری نحوه طراحی یک بالکن ایده آل باید به مراحل ذکر شده در ادامه ی مطلب توجه کنید:

مرحله 1: نوع بالکن خود را مشخص کنید – بسته است یا باز؟

در حالی که بیشتر خانه ها دارای بالکن باز هستند، برخی از صاحب خانه ها این گزینه را دارند که فضا ی بالکن خود را محصور کنند. قبل از تصمیم گیری، محیط اطراف خود را بررسی کنید.

1-یک بالکن بسته ممکن است نور خورشید و تهویه را محدود کند، اما هنگامی که ساختمانها به هم نزدیک هستند و حریم خصوصی مسئله ساز می شود، بالکن بسته، عالی کار می کند علاوه بر این، تمیز کردن بالکن های بسته راحتتر است زیرا و گرد و غبارکمتری وارد فضای بالکن می شود.

2- اگر شهر شما دارای زمستان های سخت یا تابستان های گرم است، می توانید در تمام طول سال از یک بالکن بسته لذت ببرید.

از طرف دیگر ، بالکن های باز ممکن است در معرض سر و صدای محیط قرار بگیرند این فضاها باید با دقت و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی طراحی شوند. آنها گرد و غبار بیشتری جمع می کنند و نیاز به نگهداری منظم دارند همچنین متریال  مورد استفاده در طراحی فضای باز باید ضد آب باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست طراحی بالکن آپارتمان دیدن کنید.

مرحله 2: بودجه شما چقدر است؟

در حالی که هر فضایی با در نظر گرفتن نیازهای خاصی طراحی شده است، در اینجا می گوییم که چگونه بودجه خود را برای طراحی بالکن خانه اختصاص دهید. عواملی که باعث تغییر در هزینه ها می شود شامل: متریال کف مانند چمن مصنوعی، چوب، ترمووود و یا کامپوزیت ها هستند. وقتی صحبت از دیوارها می شود، می توانیم از  انواع رنگ ها، کاشی های موزاییکی چوب یا سنگ صحبت کنیم. علاوه بر این، متریال مبلمان نیز می تواند شامل چوب ، پلاستیک ، حصیر و آلومینیوم باشد که هر کدام قیمت خود را دارند.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست آموزش طراحی بالکن هستید.

مرحله 3: نور خورشید و باد را در نظر بگیرید

صرف نظر از فصل، ایجاد سایه بان، در تمام طول سال مهم است. ، بهترین جهت برای طراحی بالکن خانه، جنوب، شرق یا جنوب شرقی است زیرا بیشترین نور خورشید را در طول روز دریافت می کند. با این حال، بالکن هایی که در ضلع شمالی و غربی خانه واقع شده اند، تا حدودی نور دریافت می کنند.

نکته: بالکن های رو به شرق و غرب به سایه بیشتری در برابر گرما و تابش خیره کننده ی نور خورشید احتیاج دارند و برای محافظت در برابر آفتاب صبح و عصر به سایه بان نیاز دارند.خانه های طبقات بالاتر در معرض وزش باد شدید قرار دارند که لذت بردن از فضای بیرون را برای ساکنین دشوار می کند.

اگر بالکن شما نیمه بسته با دارای سقف نیست، در اینجا راه حل هایی برای این مسئله ذکر شده است

گیاهان و درختچه های بلند

پنل های مشبک چوبی

سقف های کنسولی متحرک از جنس شیشه

استفاده از پانل های مشبک برای نرده ها

مرحله 4: زهکشی خوب به شما کمک می کند تا فضای بالکن همیشه خشک باشد.

اما این نکته اغلب اوقات نادیده گرفته می شود، سیستم زهکشی می تواند طول عمر طراحی بالکن خانه را مشخص کند. خروجی های زهکشی و لوله کشی ها در مرحله ساخت تنظیم می شوند. بنابراین برای تغییرات هنگام بازسازی، مقداری محدودیت داریم. مسدود شدن آب در بالکن ها می تواند باعث ترشح آب و آسیب جدی به دیوارها و کف شود.

مرحله 4: زهکشی خوب به شما کمک می کند تا فضای بالکن همیشه خشک باشد.
مرحله 4: زهکشی خوب به شما کمک می کند تا فضای بالکن همیشه خشک باشد.

شما در حال مطالعه مقاله آموزش طراحی بالکن هستید.

مرحله 5: مبلمان ضد آب انتخاب کنید

در حالی که بیشتر مبلمان های فضای باز در برابر آب مقاوم هستند، شما باید از ضد آب بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. بهترین گزینه های شما عبارتند از:

ست های حصیری

نیمکت های چدنی

کوسن های اکریلیک

مبلمان با چوب سرو، اکالیپتوس و ساج با روکش لاک الکل

مرحله 5: مبلمان ضد آب انتخاب کنید
مرحله 5: مبلمان ضد آب انتخاب کنید

مرحله ششم: انتخاب نرده ها

در بیشتر موارد، نرده نه تنها ایمنی را فضای بالکن را فراهم می کند، بلکه سبک طراحی بالکن را نیز تعیین می کند. نرده ها بسته به نوع طراحی و فضای بالکن شامل نرده های شیشه ای، آلمینییمی یا استیل ضد زنگ می باشند. گزینه های دیگری که به زیبایی این فضا می افزاید شامل نرده های چدنی و نرده های چوبی است.

مرحله ششم: انتخاب نرده ها
مرحله ششم: انتخاب نرده ها

مرحله هفتم: انتخاب کفپوش

یکی از بهترین راه ها برای دادن جلوه ای جدید به بالکن، تغییر کف آن است. کفپوش بالکن شما، به زیبایی آن کمک زیادی می کند. چمن مصنوعی یکی از بهترین کفپوش های بالکن است زیرا باعث می شود بالکن شما طبیعی تر به نظر برسد. می توانید چند گلدان به بالکن خود اضافه کنید تا به باغچه شبیه شود.

اگر به دنبال ایده کفپوش متناسب با باغ بالکن خود هستید ، قطعاً باید یک کف پوش چوبی را انتخاب کنید زیرا هم برای بالکن های کوچک و بزرگ بسیار مناسب هستند.

این باعث می شود که بالکن شما نه تنها طبیعی بلکه درجه یک و جذاب تر به نظر برسد. زیرا اگر حوصله و زمان کافی ندارید تا کف بالکن خود را تعویض کنید، ممکن است آن را با یک فرش بپوشانید. فرش ها زیبا، جذاب و مهمتر از همه، ارزان هستند.

تایل های ترمووود نیز یکی از بهترین ایده ها برای کف سازی بالکن هستند زیرا بسیار شیک و چشم نواز هستند و کاملاً با مبلمان مدرن و گیاهان بالکن هماهنگ هستند و از همه مهمتر، گران نیستند. آنها یک انتخاب عالی برای طراحی کف هستند که قطعاً به شما کمک می کنند بالکن شما کاملاً افسانه ای به نظر برسد.

پانل های چوبی نیز یکی از بهترین متریال ها برای کفپوش بالکن هستند. آنها کاملاً قادرند بالکن شما را از یک فضای کسل کننده به یک فضای دلپذیر تبدیل کنند. علاوه بر این، ارزانتر هستند، و حتی می توانید خودتان آنها را نصب کنید.

مرحله هشتم: متناسب با فضا طراحی کنید

امروزه، آپارتمان ها و واحدهای مسکونی در حال کوچکتر شدن هستند و در نتیجه بالکن های کوچکتر و جمع و جورتری طراحی می شوند. معمولا عرض متوسط ​​یک بالکن 4 تا 5 فوت است، در حالی که برخی از خانه ها می توانند بالکن هایی داشته باشند که تا 5 فوت یا بیشتر گسترش یابد. بنابراین بسیار مهم است که قبل از طراحی ابعاد و متراژ فضا را اندازه گیری کنید.

مرحله 9: ایده هایی برای خانه های اجاره ای

اگر در خانه ای اجاره ای ساکن هستید، این ممکن است محدودیت هایی را برای سوراخ کاری، رنگ آمیزی یا ایجاد تغییرات دیگر به وجود آورد. نگران نباشید، مطالب زیر ایده هایی به شما نشان می دهد که چگونه می توانید فضای آرامش بخشی را برای استراحت ایجاد کنید.

-از فلاور باکس یا گلدان های آویز بر روی نرده های خود استفاده کنید

-به جای چراغ های آویز از چراغ های ریسه ای

-استفاده از گلدان هایی که می توانند روی درها و نرده ها آویزان شوند

-از شلف های چند طبقه برای نمایش گیاهان خود استفاده کنید

-از چمن مصنوعی برای تغییر کف بالکن اضافه کنید زیرا به راحتی جدا می شوند و هنگام جابجایی مجدداً استفاده می شوند

-اگر بالکن بسته ای دارید، می توانید از فرش برای پوشش کف استفاده کنید

در ادامه چند نمونه بالکن و نکات مثبتی که در طراحی آنها وجود دارد، آورده شده است. تا بتوانید ایده های خوبی برای طراحی بالکن خود از آنها بگیرید.

مرحله 9: ایده هایی برای خانه های اجاره ای
مرحله 9: ایده هایی برای خانه های اجاره ای

سمت آفتابی

این بالکن آفتابی و روشن است! سبزیجات و مرکبات عاشق آفتاب هستند و بالکن آفتابی، مکانی ایده آل برای پرورش میوه و سبزیجات ایجاد می کند. این طراحی خلاقانه ی این بالکن ثابت می کند برای اینکه یک منطقه خیره کننده داشته باشید نیازی به گلدان های زیبا و عجیب ندارید.

همچنین، گیاهان توسط یک چتر سفید محافظت می شوند. وجود اسباب بازی ها و سایه بان های پارچه ای راه راه قرمز و سفید، فضایی برای به اشتراک گذاشتن با کودک به وجود آورده است. چراغ های آویز بالای میز کافه باعث می شود که این بالکن حتی در شب نیز استفاده شود!

سمت آفتابی
سمت آفتابی

استفاده ازچوب

سادگی و روستایی بودن از ویژگی های این بالکن می باشد. با استفاده از باکس های عمودی، این بالکن عناصر چوبی روستایی را با نور ترکیب می کند و فضای دنجی را به وجود می آورد. این طرح را می توان با  تکه های چوب یا حتی ضایعات چوبی مخصوص پروژه های قبلی ایجاد کرد.

به سادگی از چوب برای جعبه های گل استفاده کنید! از آنجا که این طرح فقط از دیوار استفاده می کند، باعث می شود کف بالکن ساده بماند و باعث صرفه جویی در فضای با ارزش کف می شود. بسته به سبک دکوراسیون منزل شما، این بالکن ممکن است طرحی مناسب برای بالکن خانه ی شما باشد.

استفاده ازچوب
استفاده ازچوب

میکرو پارک

آیا ایجاد یک حیاط و باغ کوچک در بالکن شما امکان پذیر است؟ هنگام طراحی بالکن، می توانید از دو روش استفاده کنید. یا استفاده از چمن مصنوعی در کف بالکن خود، یا کاشت گیاهان مختلف در گوشه ای از فضای بالکن خود می تواند ایده ی خوبی باشد. گیاه کلم پیچ هم خوراکی است و هم رنگی که در جعبه های چوبی به نمایش گذاشته شده است.

جعبه ها و گلدان های  آویز در بالکن در این طرح فضایی در نرده ها ی بالکن برای کاشت گیاهان ایجاد می کنند. با چشم انداز عمدتا سرسبز و ترکیبی از رنگ های مختلف که فضای دلنشینی را ایجاد کرده است. حتی فضایی برای گیاهان کوچک نیز در گلدان های کوچک ایجاد شده است.

گلدان های آویز

هنگام ایجاد فضای سبز در بالکن هرگز قدرت آویز ها را دست کم نگیرید. آنها برای آویز فلاور باکس ها یا گلدان ها عالی هستند. در این طرح با استفاده از قلاب ها، گلدان ها را با استفاده از میله های فلزی، واشرها و پیچ و مهره ها به هم متصل شده اند. زیبایی این طرح ایده ی خوبی برای افزودن زیبایی بصری به فضای بالکن می باشد.

گلدان های آویز
گلدان های آویز

میله های فلزی نوعی اتصال بین گلدان ها ایجاد می کنند و باعث می شوند آب از بالا به پایین جریان یابد. بنابراین، با آبیاری قسمت های بالایی، می توانید از ریختن آب روی زمین و هدر رفتن آن جلوگیری کنید و در مصرف آب  صرفه جویی کنید.

شما در حال خواندن پست آموزش طراحی بالکن هستید.

طراحی مدرن

در اینجا سبک مدرن با یک فضای گرم و صمیمی ادغام شده است.همچنین، عناصری که در طراحی خانه استفاده شده،  به بالکن نیز منتقل شده است. هنگام ترکیب طراحی خانه با فضای بیرونی، مهم است که دکوراسیون منزل را در فضای بالکن نیز به کار ببرید. با بالش، پتو و سرویس سینی، این بالکن این کار را به خوبی انجام داده است ! جدا از صندلی حصیری، در این فضا هیچ المان معمولی در فضا دیده نمی شود.

طراحی مدرن
طراحی مدرن

سخن آخر، اطلاعات داده شده تنها  قسمت کوچکی از دنیای نامحدود ایده ها برای آموزش طراحی بالکن بودند. این ایده ها بالکن شما را به مکانی دلپذیر، زیبا و سرگرم کننده تبدیل می کند. علاوه بر این، این ایده ها بسیار مقرون به صرفه هستند و هرکسی می تواند یکی از این ایده ها را برای طراحی بالکن خود به کار بگیرد.

از اینکه تا انتهای پست آموزش طراحی بالکن با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست آموزش طراحی بالکن بهره لازم را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید