طراحی بام سبز مدرن

طراحی بام سبز مدرن

Table of Contents

امروز با موضوع طراحی بام سبز مدرن در خدمت شما هستیم.

برای اینکه بدانیم بام سبز به سبک مدرن چه ویژگی هایی دارد؟ باید با معنی واژه ی مدرن آشنا بشویم ویا بدانیم مدرن و مدرنیته به چه معناست؟

واژه ی مدرن یک واژه ی لاتین می باشد و در زبان فارسی به معنی جدید است. گاهی اوقات ، طراحی مدرن و معاصر اشتباه گرفته می شود. به طور کلی، از دهه 1950 تا 1970 ، از طراحی مدرن به عنوان “معاصر” یاد می شد.

طراحی فضای سبز به سبک مدرن، از سادگی شیوه های طراحی های آسیایی الهام گرفته است. عموماً، یک فضای سبز مدرن بیش از گیاهان، به معماری و مصالح توجه دارد.

اشکال هندسی و الگوهای تکراری اغلب در فضاهای سبز مدرن دیده می شود. ایده اصلی ایجاد فضایی است که ظاهری کنترل شده و اشکال منظمی داشته باشد.

فضاهای سبز مدرن اغلب برای دستیابی به جلوه مینیمالیستی خود به عناصر ساختاری و سختی اعتماد می کنند و از گیاهان به عنوان عناصری برای ایجاد کنتراست و رنگ استفاده می کنند.

طراحی این باغ ها اتفاقی نیست و باید به دقت اندیشیده شود تا همه ی عناصر با هم هماهنگی داشته باشند. حال سوال اینجاست که بام سبز مدرن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟  در این بخش، نکاتی برای طراحی بام سبز که باید با آنها آشنا باشیم آورده شده است:

طراحی بام سبز مدرن
طراحی بام سبز مدرن

ویژگی‌های بام سبز به سبک مدرن

اشکال درطراحی  بام سبز مدرن

-سه ویژگی اصلی یک طراحی مدرن در بام سبز، استفاده از الگوهای شبکه ای، خطوط مستقیم و الگوهای هندسی می باشد.

بام سبز مدرن نیاز به یک ساختار قوی و ساده دارد که از اشکال هندسی برای یک برنامه منسجم و جسورانه استفاده می کند. این ساختار می تواند با کاشت گیاهان نرم شود.

استفاده از نقوش برجسته به صورت عمودی با ساختارهای هندسی مانند آلاچیق ها و قوس ها و همچنین مجسمه های چشم نواز برای کمک به هدایت چشم در فضا و جلب توجه به مناطق اصلی صورت می گیرد. طراحان سبک مدرن در بام های سبز بر الگوهای هندسی و شکل ظاهری منظم تأکید دارند.

اشکال درطراحی  بام سبز مدرن
اشکال درطراحی  بام سبز مدرن

مصالح در بام سبز مدرن

– مصالح محبوب برای سنگفرش بام سبز مدرن،معمولا سنگفرش های بتنی که مستطیلی شکل می باشند و یا سنگفرش های چوبی می باشند. استفاده بیش از سه متریال سخت برای بام سبز جایز نیست.

همیشه به یاد داشته باشید که در طراحی مدرن به آن پایبند باشید. مصالح به کار رفته معمولا به رنگ‌های سفید، خاکستری و یا سیاه می باشد و شدیدا جذاب هستند و علاوه بر مدرن نشان دادن فضا باعث ایجاد یک طراز کیفی بالا در بام سبزمی شوند. عموما، کف های ساده بتنی در کف بام سبز باید با لوازم و عناصر مدرن به خوبی هماهنگ شوند.پر کردن فاصله بین سنگ فرش ها برای ایجاد تعادل.

مصالح در بام سبز مدرن
مصالح در بام سبز مدرن

حضور آب در بام سبز مدرن

– آبنما در بام سبز مدرن باید دریک ظاهرساده نمایش داده شود، و باید در طرح تعادل ایجاد کند. از آنجا که بام های سبز مدرن به طور کلی با اشکال هندسی دقیق تعریف می شوند، ایجاد تعادل بین عناصر بام و همچنین ایجاد فضای رشد گیاهان بدون محدودیت بسیار مهم و مشکل می باشد.

با افزودن آب به مخلوط ، صدا، حرکت و آرامش را در طراحی مدرن خود وارد کنید. حوض های مرتفع  با آبشار، احساس مدرنی را ایجاد می کنند.

علاوه بر آن، فواره ها در بام سبز مدرن به صورت اشکال هندسی طراحی می شوند و ازمتریال ساده در ساخت آنها استفاده می کنند. صدای آب به شما کمک می کند تا سر و صدای ترافیک را بخصوص در محیط شهری مخفی کنید. از ویژگی های آب برای زیبایی استفاده می شود

حضور آب در بام سبز مدرن
حضور آب در بام سبز مدرن

رنگ در بام سبز مدرن

تداوم خوب است:

تکرار رنگ ها ، بافت ها ، مواد و اشکال از ویژگی های مهم بام سبز مدرن می باشد. خطوط باغ تمیز است و اغلب با محیط اطراف هماهنگ است. رنگ ها در وسایل ، دیوارها و گیاهان پررنگ و چشمگیر یا تک رنگ هستند و معمولا از رنگ های خنثی همانند سفید، خاکستری و یا سیاه استفاده می شود.

تداوم خوب است:
تداوم خوب است:

عناصر دکوراتیوها در بام سبز مدرن

عناصر دکوراتیو نقش بسیار مهمی در بام های سبز مدرن ایفا می کنندو همیشه مورد توجه طراحان در طراحی بام سبز مدرن بوده است. در بام های سبز مدرن، شومینه‌های مدرن و آتشکده های خطی بیشتر جنبه ی تزیینی دارند تا این که به عنوان عناصری برای گرمایش فضای بام سبز از آنها در طرح استفاده بشود.

همچنین به کار بردن عناصری از جمله ویدئو پروژکتورها و یا آبنما ها و یا دیوارهای سبز ساده با پوشش گیاهی خاص از جمله مواردی هستند که به عنوان عناصر دکوراتیو در بام های سبز مدرن دیده می شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده، در این سبک‌ از طراحی، پرده‌ها به عنوان عناصری خاص و دکوراتیو زیاد دیده می شوند. کمتر کسی است که از پرده‌های عادی و نرمال در دکوراسیون به سبک مدرن استفاده کند. پرده‌هایی که شب هنگام تغییر رنگ داده و یا با جریان الکتریکی فضای داخل آلاچیق را متفاوت می کنند.

این پرده‌ها که کشویی هستند و به صورت برقی قابل باز و بسته شدن هستند، در جایگاه یک ابزار مدرن در بام سبز به کار برده می شوند.

هنوز افرادی هستند پرده های معمولی را ترجیح می دهند

با این حال هنوز افرادی هستند پرده های معمولی را ترجیح می دهند و بام مدرن خود را با آن تزیین می‌کنند، اما در به کار بردن این پرده ها  نیز اصول یک طراحی مدرن را رعایت می کنند و به خوبی چیدمان و عناصر فضا را با محیط اطاف هماهنگ می کنند.

همچنین دیوار ها و یا صفحات فلزی، نرده های چوبی افقی و دیوارهای ساخته شده با سبدهای فلزی پر از سنگ می تواند از عناصری باشند که طراحان در بام های سبز مدرن زیاد استفاده می کنند. هنگام انتخاب گیاهان برای یک بام سبز مدرن باید از سادگی اطمینان حاصل کنید و به نظم اهمیت بدهید. مبلمان در طراحی مدرن نیز باید ظاهری مدرن، براق و منظم داشته باشد.

به طور کلی، بام های سبز به سبک مدرن، با فرم های ساده، مواد خالص، رنگ های خنثی و دستیابی به تعادل در طراحی شناخته می شوند. بنابراین در طراحی بام سبز مدرن لازم است به این نکات توجه لازم را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید