طراحی بالکن فلزی

طراحی بالکن فلزی

Table of Contents

امروز با موضوع طراحی بالکن فلزی در خدمت شما هستیم.

بالکن ها برای بسیاری از خانه ها و ساختمان ها یک ویژگی مهم لوکس و زیبا است. بالکن ها تأثیر زیادی در نمای بیرونی ساختمان شما دارند. اگر طراحی مناسبی را انتخاب کنید، این بالکن ها به راحتی با ساختمان شما ادغام می شوند و زیبایی آن را افزایش می دهند.

اگر اشتباه انتخاب کنید، ارزش دارایی شما را به خطر می اندازند. سازه ها در بالکن، معمولا شامل افزودن نرده ها می باشند و آنها را به یک ویژگی بسیارمهم برای ایمنی بالکن شما تبدیل می کنند. انواع مختلف نرده های بالکن، ضمن ارائه گزینه های جذاب برای طراحی می توانند این نگرانی ها را برطرف کنند که بالکن شما ایمنی لازم را دارند.

طراحی بالکن فلزی
طراحی بالکن فلزی

فرصتی برای ایجاد فضایی اضافه به بالکن اتاق خواب

نرده های بالکن نه تنها زیبایی بصری نمای ساختمان را افزایش می دهند، فرصتی برای ایجاد فضایی اضافه به بالکن اتاق خواب اصلی یا کتابخانه را فراهم می کنند.

این بالکن ها فضای ویژه ای را برای قدم زدن در بیرون، استراحت یا صرف یک فنجان قهوه و تماشای منظره ی محیط اطراف ایجاد می کنند. بالکن ها می توانند فضای خاصی را برای استراحت، تفکر و مطالعه و… ایجاد کنند.

در این میان طراحی بالکن ها با فلز از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در انواع سبک های طراحی از این متریال به شکل های مختلفی استفاده می شود. به طور مثال، نرده ها ی فلزی فرفورژه با طرح گلهای پیچیده، بی نهایت زیبا هستند و نماد سبک آرت دکو می باشند.

نرده های زینتی فلزی، یک گزینه ی مناسب برای ارتقا فضای بالکن شما درسطح معماری می باشد. حتی طرح های ساده، مستقیما می توانند زیبایی بصری فضا را بالا ببرد. برخی از طرح ها به خوبی در انواع مختلف سبک ها به خوبی عمل می کنند و بسیار مورد توجه مشتریان هستند.

طراحی بالکن با فلز به سبک ارت دکو

آرت دکو، که گاهی اوقات به آن دکو نیز گفته می شود، سبکی ازهنرهای تجسمی، معماری و طراحی است که اولین بار در فرانسه قبل از جنگ جهانی ظاهر شد. در دهه 1930، در دوران رکود بزرگ اقتصادی، آرت دکو مقهورتر شد. در این سبک، فرم های منحنی و سطوح صاف و صیقلی را زیاد به کار بده می شود.

این نکته نیز حائز اهمیت است که خالقان این سبک با الهام گرفتن از ویژگی ها و جنبه های سبک هنری آرت نوو، سبک دکوراسیون آرت دکو را به خلق کردند.

این سبک در استفاده از فلزات، سطوح براق و درخشان معروف می باشد. همچنین استفاده از شکل های هندسی، الگوها و رنگ های جسورانه و  تقارن از سایر ویژگی های این سبک هستند.

در سبک دکوراسیون آرت دکو، اشکال هندسی هستند که توجه همه را به خود جلب می کنند. بنابراین الگو و نقش هایی که شامل شکل ها و خطوطی مانند مثلث، ذوزنقه، خطوط زیگزاگ و دندانه دار هستند را برای طراحی بالکن خود به این سبک می توانید استفاده کنید.

استفاده از نرده های فلزی با نقش های گل و گیاه، و همچنین استفاده از نرده های فلزی فرفورژه از مواردی است که می توان از آنها برای طراحی بالکن خود به سبک آرت دکو استفاده کنید.

طراحی بالکن با فلز به سبک ارت دکو
طراحی بالکن با فلز به سبک ارت دکو

طراحی بالکن فلزی به سبک ژولیت

بالکن های ژولیت فضای بزرگی ندارند و ممکن است فقط چند فوت از پنجره های آپارتمان یا درب شیشه ای فاصله داشته باشند، یک سانتی متر یا اصلاً هیچ فاصله ای نباشد.

این بالکن ها برای ایمنی و زیبایی می توانند توسط نرده ها ی فلزی محاصره می شوند. شما در واقع نمی توانید از یک بالکن ژولیت به همان روشی لذت ببرید که می توانید از فضای ارائه شده در یک بالکن بزرگ که در آن صندلی ها و میز می تواند چیده شود لذت ببرید، اما این نکته نیز می تواند یک فرصت خوب و ویژگی مثبت برای طراحی بالکن شما باشد.

حال سوالی که ایجاد می شود این است که چگونه؟ به طور معمول، بالکن های ژولیت به اندازه کافی بزرگ نیستند تا بتوانند هر نوع مبلمان فضای باز را داشته باشند. اما می توان آن را با نرده های فلزی با طرح های سنتی و کلاسیک به شکل زیبایی طراحی کرد.

اگر طرحی کلاسیک می خواهید که هنوز هم زیبا به نظر برسد، شما باید طراحی آن را ساده و بی انتها خلق کنید. در بالکن های ژولیت از ترجیحات طراحی رنسانس الهام گرفته می شود، بنابراین دارای الگوهای جالب توجه است، و تا حد زیادی دارای هندسه ی قابل درک ومحافظه کارانه می باشد. بالکن فرفورژه ژولیت با نرده های فلزی می تواند به راحتی با هر نوع سبک متناسب باشد.

بنابراین یک انتخاب مطمئن است. علاوه بر آن می توان فلاور باکس های فلزی متناسب با طرح نرده را نیز به آنها نصب کرد تا زیبایی فضای بالکن دو چندان شود.

طراحی بالکن فلزی به سبک ژولیت
طراحی بالکن فلزی به سبک ژولیت

طراحی بالکن فلزی به سبک کلاسیک

و اگر شما عاشق طراح های قدیمی و کلاسیک هستیدهستید و خانه ای با مضمون قدیمی دارید ، این طراحی کاملا مناسب بالکن شما است. همانطور که از نام آن پیداست ، این سبک بسیار زیبا است و در بسیاری از املاک قدیمی در اروپا یافت می شود. کمی پیچیده تر از طراحی بالکن ژولیت است، زیرا از کار و طراحی فلز در دوران باروک الهام می گیرد.

می توانید پیچیدگی الگوها را براساس سلیقه ی  شخصی خود کم یا زیاد کنید. تزئین یک بالکن با سبک کلاسیک و قدیمی کار ساده ای نیست. یک طرح قدیمی کاملاً مشبک و دارای رنگ جلا مسی می تواند هدف را تامین کند. نردهای فلزی با طرح نیلوفر آبی برای یک بالکن کلاسیک  می توانند مناسب باشند.

طراحی بالکن فلزی به سبک کلاسیک
طراحی بالکن فلزی به سبک کلاسیک

طراحی بالکن فلزی مدرن

ترجیحات طراحی سبک مدرن محدود و مینیمالیستی است. برخی از افراد طرح های پیچیده یا الگوهای شلوغ با تزیینات زیاد  را نمی پسندند. آنها فقط طرح های ساده و قابل درک از لحاظ بصری را ترجیح می دهند و یک بالکن مدرن این ویژگی ها را دارا می باشد.

فلز برای طراحی سبک مدرن متریالی مناسب می باشد مثلا می توان نرده های فلزی استفاده کرد که طرحشان صاف، باریک و غالباً بدون هیچگونه تزئیناتی برای ساده نگه داشتن بالکن می باشد. اگر می خواهید بالکن هایی نصب کنید که ظاهر کلی بالکن شما را شلوغ نکند،  قطعاً طراحی های مدرن یک شرط مطمئن است.

استفاده از صندلی هایی با دسته های فلزی و ساده وهمچنین فلاور باکس هایی با فریم فلزی می تواند گزینه ی خوبی برای طراحی بالکن به سبک مدرن باشد.

ترکیب کردن متریال فلز با بتن نیز زیاد در طراحی مدرن دیده می شود و فضای بالکن را از حالت یکنواختی در می آورد. همچنین طرح های مشبک و مستطیل شکل برای نرده ی فلزی بالکن در سبک فلزی بسیار مناست می باشد.اما آنچه آن را از دیگران متمایز می کرد، رنگ آن بود. یک رنگ مات مشکی می تواند ظاهر بالکن شما را کاملا شیک و متفاوت کند.

انواع متریال ها برای طراحی بالکن فلزی

نرده ی بالکن نه تنها یک فاکتور مهم برای ایمنی بالکن ها می باشد، بلکه با طراحی و متریال مناسب می تواند از لحاظ زیبایی ظاهری نمای ساختمان را تغییر دهد.

عواملی مانند طراحی کلی ساختمان (سنتی یا مدرن) ، مقاومت نرده در برابر شرایط آب و هوایی خارجی، در تصمیم گیری مناسب ترین متریال برای طراحی نرده نقش اساسی دارند. حال سوالی که ایجاد می شود این است که چه متریال هایی برای این نوع طراحی وجود دارند و چه ویژگی های دارند؟

پیشنهاد می کنیم از پست طراحی بالکن آپارتمان دیدن کنید.

نرده استیل

از مهم ترین انواع نرده ها می‌توان به نرده استیل اشاره کرد. این نوع در آلیاژهای متنوعی تولید می شوند که از لحاظ کیفیت با یکدیگر متفاوتند. نرده ی استیل در دو رنگ نقره ای و طلایی در بازار پیدا می شوند.

در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند و سطح براقی دارند. هم چنین در قسمت های مختلف نما، از جمله بالکن یا تراس و… به عنوان حفاظ امینی به کار برده می شوند. برای اینکه نمای بالکن همیشه زیبا بماند لازم است هر ۶ تا ۱۲ ماه نرده ها را تمیز کنید. لکه های باران، اثر انگشت و آلودگی های محیطی را به وسیله ی دستمال های مرطوب پاک کنید.

نرده استیل
نرده استیل

فرفورژه ها برای نرده بالکن و حفاظ تراس

نرده فرفورژه یا فرفوژه که گل نَرده نیز نامیده می شوند، واژه ای است فرانسوی که فر به معنی فلز و فورژه به معنی کوبیده شدن آهن می باشد. برای ساخت نرده ی فرفورژه ، فلز را در کوره با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد ذوب می کنند. بعد از تغییر حالت آن به شکل های دایره، گل، برگ، خطوط منحنی تبدیل به فرفوژه می‌شوند. نرده فرفوژه در نرده های بالکن ها، درهای ورودی باغ  و خانه، راه پله و … استفاده می شوند.

استیل ضد زنگ

استیل ضد زنگ یکی از متریال های برتر مورد استفاده برای نرده های بالکن است که می تواند جلوه ای مدرن و پیشرفته به بالکن بدهد.

از مزایای این متریال این است که ماده ای بسیار قوی است ، نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد و پس از نصب نیازی زدن لایه ی ضد زنگ ندارند زیرا شامل یک لایه ضد زنگ اکسید کروم بر روی فولاد است که از خوردگی نرده حتی در شرایط آب و هوایی خیلی مرطوب جلوگیری می کند. به راحتی می توان آن را در هر طرحی سفارش داد.

و بدون زحمت ظاهری براق به بالکن هدیه داد.  از معایب آن نیز این می باشد که از با فلزات دیگرکه برای ساخت نرده های بالکن استفاده می شوند بسیار گرانتر هستند.

استیل نرم یا فولاد نرم

رده های MS معمولاً برای بالکن های کانکس ها، آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی استفاده می شوند. این نرده ها نمای صیقلی به بالکن می دهند.

ازمزایا ی این ماده این است که ماده ای بسیار محکم و بادوام است، این فلز چکش خوار است و کار با آن آسان است. همچنین این نرده ها را می توان به راحتی با هر رنگی رنگ آمیزی کرد تا با رنگ نمای خارجی ساختمان مطابقت داشته باشد.

با این حال ، بیشترین رنگ ها یی که در آنها استفاده می شود، سیاه، خاکستری و سفید است. نگهداری آنها بسیار آسان است و تمیز کردنشان نیزمعمولا با پارچه های مرطوب می باشد.

می توان هم به طرح های ساده خط مستقیم و هم به طرح های تزئینی در MS دست یافت. همچنین، این نرده ها مقرون به صرفه بوده و نسبتاً ارزان تر از نرده های استیل ضد زنگ هستند.

از معایب آن نیز، تمایل به زنگ زدگی در صورت قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی مرطوب می باشد. از این رو، باید این نرده ها به صورت دوره ای رنگ آمیزی کرد تا یک پوشش محافظ ایجاد شود و از زنگ زدگی  آن جلوگیری کند.

آلومینیوم

آلومینیوم ماده ای محکم ، سبک و مقرون به صرفه است. نرده های آلومینیومی جلوه ای مدرن به خانه می دهند. آنها دارای سطح مات ، براق هستند یا با روکش پودر پوشانده می شوند. پوشش پودری جلوه ای جذاب به نرده ها می دهد و به راحتی رنگ نمی گیرد ، خوردگی ندارد و پوست آن جدا نمی شود.

مزایا

آلومینیوم ماده ای بسیار بادوام است و در برابر شرایط سخت آب و هوایی بسیار مقاوم است.

طرح های مختلف از آلومینیوم براق بدست می آیند و می توانند در رنگهای مختلف با پوشش پودری پوشانده شوند.

نرده های آلومینیومی به راحتی نگهداری می شوند و فقط باید با یک پارچه مرطوب پاک شوند.

نرده های آلومینیومی در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند و در معرض گرما متورم نمی شوند و ترک بر نمی دارند

معایب

نرده های آلومینیومی به دلیل اکسیداسیون در حضور هوای مملو از نمک ، تمایل به خوردگی و تغییر رنگ دارند. بنابراین ، از استفاده از نرده های آلومینیومی در مناطق ساحلی باید خودداری شود.

به طور کلی برای طراحی بالکن خود با فلزات می توان از انواع مختلف آنها استفاده کرد. فقط توجه به سبک طراحی و سلیقه ی شخصی بسیار مهم می باشد. علاوه بر آن باید با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می کند و آب و هوای آن تصمیم به انتخاب مناسبترین متریال بگیرید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

به طور معمول، همه ی فلزات می توانند طرح و فضای بالکن شما را زیباتر کنند فقط کمی سلیقه و دقت در انتخاب متریال می تواند بالکن رویایی شما را فراهم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید