طراحی بالکن با چمن مصنوعی

طراحی بالکن با چمن مصنوعی

Table of Contents

امروز با موضوع طراحی بالکن با چمن مصنوعی در خدمت شما هستیم.

بسیاری از صاحبان آپارتمان ها تقریباً مانند یک باغ با بالکن خود رفتار می کنند. جای تعجب نیست که آنها تمام تلاش خود را می کنند تا فضای بالکن منزلشان جلوه زیبایی داشته باشد و گیاهان زیادی را در آنجا قرار دهند .

متأسفانه ، محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد. چمن طبیعی در بالکن ایده ی جالبی نیست. اگرچه از نظر تئوری امکان پذیر است، اما در واقع بسیار مشکل ساز است و نیاز به توجه و هزینه ی زیادی دارد.

طراحی بالکن با چمن مصنوعی
طراحی بالکن با چمن مصنوعی

علاوه بر آن، بسیاری از افراد به راحتی برای این کار وقت ندارند. در این مورد چمن مصنوعی راه حل خوبی است زیرا بادوام ، کاربردی ، زیبا و از همه مهمتر نسبتاً ارزان هستند. سوال اینجاست که چگونه می توانید چمن مصنوعی در بالکن نصب کنید؟ چمن مصنوعی یکی از بهترین راه ها برای ایجاد یک چمن سبز و سرسبز در بالکن شما، بدون نگهداری، چمن زنی یا استفاده از آب است.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از چمن مصنوعی در باغ

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از چمن مصنوعی در باغ شما این است که شما واقعاً می توانید با اشکال ، الگوها ی مختلف در کل فضاهای خود خلاقیت به خرج دهید.

یکی از بهترین نکات مثبت در مورد چمن های مصنوعی این است که شما کاملاً کنترل مکان قرارگیری آن را دارید و هرگز رشد نمی کنند، به این معنی که می توانید با مخلوط کردن چمن خود با کاشی ها، بازی با اشکال و زاویه ها و… الگوهای چشم نوازی را ایجاد کنید.

بهترین فضا برای استفاده از چمن مصنوعی قرار دادن آن در مناطقی است که انتظار رشد چمن را ندارید – بنابراین تراس ها و بالکن ها به مکان های محبوب چمن مصنوعی تبدیل شده اند! استفاده از چمن مصنوعی در بالکن یا تراس باعث جاری شدن رنگ در فضا می شود، در عین حال فضا را کمی آرامش بخش تر می کند. چمن مصنوعی حتما نباید فقط یک کف کامل یا جزئی از کف باشد و همچنین شکل آن همیشه مربع باشد.

اکنون شاهد هستیم افراد بیشتری از چمن مصنوعی به جای فرش در فضای داخلی و خارجی استفاده می کنند. علاوه بر این ، چمن های این نوع در برابر آب و یخ زدگی مقاوم هستند. این بدان معناست که وقتی زمستان فرا می رسد مجبور نیستید کاری با آن انجام دهید.

حال سوالی که ایجاد می شود این است که انواع چمن های مصنوعی کدام اند؟ و بهتر است از چه نوعی برای بالکن خود استفاده کنیم؟ در ادامه برخی از انواع چمن های مصنوعی ذکر شده اند.

انواع چمن های مصنوعی

برای اینکه به این سوال پاسخ مناسب بدهیم ابتدا باید ببینیم که چمن مصنوعی را برای چه منظوری می خواهیم و یا به چه شکلی می خواهیم از آن استفاده کنیم. به خواسته‌های خودمان از چمن مصنوعی در تراس و بالکن توجه داشته باشیم. چمن مصنوعی از چندین لایه تشکیل شده است.

لایه ی زیرین مهم  است زیرا نه تنها باید با دوام باشد بلکه بسیار انعطاف پذیر نیز باشد. همچنین دارای  سوراخهایی است تا سطح رطوبت را متعادل کند.

لایه بالایی از الیاف ساخته شده که به لایه ی زیرین متصل شده است. کل عنصر نیز با یک لایه محافظ خاص مثل لاتکس پوشانده شده است.

انواع مختلف چمن مصنوعی از نظر الیاف، بافت و پارچه متفاوت است

انواع مختلف چمن مصنوعی از نظر الیاف، بافت و پارچه متفاوت است. جدا از ساختار، می توان چمن های مصنوعی را بر اساس کاراییشان نیز تقسیم بندی کرد. چمن مصنوعی لنداسکیپ محبوب ترین نوع است و اغلب در بالکن ها استفاده می شود. خصوصاً در فضاهای محدود که در بلوک های آپارتمانی واقع شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی به دو شکل متفاوت از چمن های مصنوعی در بالکن ها استفاده می شود.

۱ چمن مصنوعی در فضای بالکن که می توانیم  با کفش یا دمپایی در آن تردد می کنیم در این نوع، می‌توان از چمن‌های مصنوعی با الیاف بلند هم استفاده کرد، در نتیجه چمن‌های مصنوعی با ارتفاع الیاف بین ۱۰تا ۴۰ میلیمتر برای ما مناسب خواهد بود. و باید از چمن‌های مصنوعی با ظاهر طبیعی و زیبا استفاده کرد.

۲ استفاده از چمن مصنوعی در بالکن که به نوعی بخشی از خانه محسوب می‌شود و در بسیاری از مواقع بدون کفش روی آن راه خواهیم رفت

الیاف  این نوع   از چمن های مصنوعی به ارتفاع ۱۰ تا ۲۵ میلیمتر هستند. همچنین شستشوی آن ها نیز راحتتر است و هم میزان کمتری گرد و غبار در آن گیر می کند.

بهتر است    از چمن‌های مصنوعی تک بافت استفاده شود زیرا چمن‌های مصنوعی دو بافت به سختی شسته می شوند حتی گرد و غبار و آشغال های ریز را در خود نگه می دارند که حتی با جارو برقی نیز تمیز نمی شوند

چمن مصنوعی در بالکن – آیا معایبی هم وجود دارد؟

اگرچه چمن های مصنوعی مزایای زیادی دارند، اما معایبی نیز دارند. در اینجا رایج ترین معایب چمن های مصنوعی ذکر شده است

-ساییدگی یا تغییر رنگ

-ظاهر غیر طبیعی

-جمع شدن آب در سطح

-گرم شدن در هوای گرم

-احساس ناخوشایند هنگام پا پا گذاشتن بر روی آن

بخاطر داشته باشید که برخی از معایب مربوط به هر نوع چمن مصنوعی نیست، بلکه فقط مختص محصولاتی با کیفیت پایین است اگر مواد خوش ساخت و بادوام را انتخاب کنید، می توانید از این مسائل جلوگیری کنید و قدم زدن در بالکن فقط یک لذت خواهد بود. تجمع آب در سطح ممکن است بیشتر به روند نصب بستگی داشته باشد. اگر اشتباه انجام شود، این مسئله ممکن است رخ دهد.

چمن مصنوعی در بالکن – آیا معایبی هم وجود دارد؟
چمن مصنوعی در بالکن – آیا معایبی هم وجود دارد؟

چمن مصنوعی – چگونه آن را در بالکن نصب کنیم؟

آیا تصمیم گرفته اید که بالکن خود را با چمن های مصنوعی طراحی کنید و فکر می کنید که حتما باید از یک متخصص کمک بخواهید؟

باید بگوییم که نصب چمن مصنوعی فوق العاده آسان است. بنابراین می توانید خودتان این کار را انجام دهید و در هزینه های زیادی صرفه جویی کنید. مهم این است که قوانین خاصی را دنبال کنید، به این ترتیب می توانید مطمئن باشید همه چیز طبق برنامه پیش می رود.

نمی دانید چطور چمن مصنوعی را نصب کنید؟ این مراحل را دنبال کنید

سطح بالکن را آماده کنید.

نوع کف مهم نیست – فقط مطمئن شوید که خشک، تمیز، یکنواخت و کمی شیب دار باشد تا آب اضافی آن تخلیه شود و از تجمع آن جلوگیری شود.

شیب کف تراس

پیش از نصب  چمن مصنوعی برای بالکن، از شیب مناسب و یکدست کف اطمینان حاصل کنید. اگر سطح تراس شیب نامناسبی داشته باشد، به شکلی که آب بر روی تراس باقی بماند، این آب سبب آسیب رساندن به محل نصب چمن مصنوعی و سپس کنده شدن چمن مصنوعی می شود. به علاوه،  برآمدگی هایی بر روی چمن ایجاد می کند که زیبایی ظاهر آنها را از بین می برد.

بالکن را اندازه بگیرید– به لطف این کار، شما قادر خواهید بود تا اندازه ی چمنی که به آن نیاز دارید را به دست آورید.

اندازه رول چمن موجود در بازار را بررسی کنید– روند نصب از این طریق بسیار آسان تر است

چمن های مصنوعی  را در اندازه مناسب ببرید کنید-سعی کنید چمن مصنوعی را متناسب کنید .قبل از چسباندن روی سطح آن قرار دهید.

چمن مصنوعی را به زمین بچسبانید– می توانید از چسب مخصوص فرشهای بالکن استفاده کنید و یا اینکه این کار را با یک  چسب نواری دو طرفه آسان تر کنید. و یا مقدار کمی چسب مایع برای محکم کردن چمن به کف، فقط در اطراف و گوشه های چمن مصنوعی بزنید.

چگونه از چمن های مصنوعی در بالکن مراقبت کنیم؟

مراقبت از چمن مصنوعی بسیار آسان است و نیاز به توجه زیادی ندارد. فقط باید مرتباً آن را تمیز کنید. شما می توانید این کار را به سادگی با استفاده از جارو برقی انجام دهید.

درصورتی که جاروبرقی مخصوص تمیز کردن آب و خاک ندارید، برای تمیز کردن آلودگی ها را می توانید با استفاده از یک پارچه مرطوب بردارید یا فقط آن را با آب بشویید.

اگر می خواهید چمن مصنوعی حداقل برای چند فصل خوب به نظر برسد، حتماً مرتباً آن را با برس مخصوص  پاک کنید. به این ترتیب می توانید الیاف صاف شده و تغییر فرم یافته راهنگام راه رفتن روی سطح مرتب کنید – که کاملا طبیعی است.

چگونه از چمن های مصنوعی در بالکن مراقبت کنیم؟
چگونه از چمن های مصنوعی در بالکن مراقبت کنیم؟

چمن مصنوعی در کل سطح بالکن

پوشاندن کل سطح با مواد چمن مصنوعی، رایج ترین روش ها است. در این حالت ، کفیت خوب متریال بسیار مهم است. به این ترتیب می توانید به یک طرح زیبا و واقعاً راضی کننده دست پیدا کنید.

اگر چمن مصنوعی کل بالکن را پوشانده است، قرار دادن مبلمان یا تزیینات در بالکن برای از بین بردن یکنواختی فضا توصیه می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست طراحی بالکن آپارتمان دیدن کنید.

چمن مصنوعی در بخشی از بالکن

آیا بالکن بزرگی دارید و می خواهید آن را به روشی جالب طراحی کنید؟ در این حالت می توانید از چمن های مصنوعی فقط در نقاط خاص استفاده کنید. گزینه های زیادی وجود دارد. چمن مصنوعی به شکل مربع و مسطتیل، همراه با سنگ یا چوب واقعاً جالب به نظر می رسند. می توانید آنها را با نوپردازی زیبا کنید و یا گیاهان بالکن را روی آنها قرار دهید. به این ترتیب چمن های مصنوعی بسیار طبیعی به نظر می رسند.

چمن مصنوعی در بخشی از بالکن
چمن مصنوعی در بخشی از بالکن

چمن مصنوعی و بتن – یک طراحی بالکن متفاوت

در واقع، چمن مصنوعی برای هر سبکی از طراحی بالکن کار می کند. در فضاهای با طراحی کاملاً طبیعی و روستایی هماهنگ است. اما می توانید آن را با متریال های دیگری مانند بتن ترکیب کنید. ترکیبی از چمن های مصنوعی در بالکن با دال های بتنی بسیار ظریف به نظر می رسد. چمن مصنوعی باعث نشاط فضا می شود – اما طراحی آن همچنان مینیمالیستی است و سازمان یافته به نظر می رسد.

دمیدن روح طبیعت – چمن های مصنوعی، چوب و حصیر در بالکن

چمن مصنوعی با کیفیت بالا، تقریباً از چمن طبیعی قابل تشخیص نیست. و برای عناصر چوبی و حصیری مناسب است. همراه با آنها، کلیت طراحی فضا، بسیار گرم وصمیمی می شود. تنها چیزی که شما باید اضافه کنید مبلمان و نور مناسب است. این صورت عاشق بالکن خود خواهید شد و هر روز را روی آن می گذرانید.

دمیدن روح طبیعت - چمن های مصنوعی، چوب و حصیر در بالکن
دمیدن روح طبیعت – چمن های مصنوعی، چوب و حصیر در بالکن

برخی از لوازم جانبی اضافی

اگر بخواهیم از چمن های مصنوعی در بالکن خود بهتر استفاده کنیم،  بهتر است کل سطح بالکن را با چمن مصنوعی نپوشانیم. برای متفاوت تر شدن طراحی چمن مصنوعی، ممکن است بهتر باشد که با سنگ های رنگارنگ آراسته شود و گلدان یا پایه گل ها را می توان روی سنگ ها گذاشت یا چمن را با ترمو وود و متریال های دیگر ترکیب کنیم.

هنگامی که چمن مصنوعی را با موفقیت روی کف بالکن نصب کردید، تمام لوازم تزئینی با آن سازگار هستند. به عنوان مثال، سبدهای گیاهان آویز، جعبه چوبی و کاشت نردبان می توانند با چمن شما ترکیب شوند

دوام چمن مصنوعی

چمن مصنوعی معمولا نیازی به نگهداری زیادی ندارد. اگر جنس های با کیفیت و بادوام را انتخاب کنید، این چمن ها می توانند بیش از 16 سال عمر مفید داشته باشند. در واقع، دوام چمن مصنوعی  رابطه ی معنا داری با نحوه ی استفاده ی شما از آن ها دارد.

انسان دیدن رنگ سبز را دوست دارد زیرا اعتقاد دارد که رنگ سبز نشان دهنده طبیعت و زندگی است اما برای بعضی از افراد نگهداری از چمن های طبیعی دشوار می باشد. بنابراین امروزه چمن های مصنوعی به همان مقدار که در بالکن ها و پاسیوها استفاده شده است، در باغ ها و حیاط های داخلی نیز نصب شده اند.

چمن مصنوعی به شکل قابل توجهی  فضای بالکن و تراس را زیبا می کند

چمن مصنوعی به شکل قابل توجهی  فضای بالکن و تراس را زیبا می کند و حس طبیعت را در فضاهی ی کوچک مثل بالکن ایجاد می‌کند بدون آنکه احتیاجی به آبیاری، هرس کردن، کود دهی و … داشته باشد. به راحتی نصب می شود و اگر در فضای تراس و بالکن از مبلمان و حتی فلاورباکس ها استفاده شود می‌توان بدون چسب هم آن را نصب کرد.

چمن های مصنوعی در بالکن یک راه حل برای طراحی بالکن به بهترین شکل است. همچنین این یک انتخاب هوشمندانه برای کسانی است که دو ست دارند المانی سبز و روح طبیعت را به بالکن خود بیفزایند.

دوام یکی از مزیت های فوق العاده مهم چمن های مصنوعی می باشد. در این حالت مکان بالکن وقدار نوری که می گیرد، مهم نیست. به ویژه زمانی که چمن مصنوعی با کیفیتی را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید