طراحی بالکن سنتی

طراحی بالکن سنتی

Table of Contents

امروز با موضوع طراحی بالکن سنتی در خدمت شما هستیم.

در عصر امروز مردم عمدتا به سمت بالکن های سنتی می روند. اندازه بالکن شما مهم نیست، اگر به دنبال یک فضای واقعی هستید، مخصوصاً در شرایط خوب آب و هوایی و اگر فقط چند دقیقه را می خواهید در بالکن خود بگذرانید، در بالکن های با طرح ستنی احساس آرامش بیشتری خواهید کرد.

اما اگر کمبود جا دارید ، بسیار مهم است که به تمام جزئیات رسیدگی کنید و در مورد آن خوب فکر کنید و اگر فکر می کنید در یک فضای کوچک یک بالکن خارق العاده نخواهید داشت ، اشتباه می کنید.

شما می توانید حتی بالکنی با یک فضای کوچک را به یک فضای راحت تبدیل کنید بنابراین با شجاعت یک طرح سنتی را انتخاب کنید که در آن راحت تر باشید و البته سبک آن را دوست داشته باشید. سنتی یکی از محبوب ترین سبک ها در طراحی است. اما دقیقا چیست؟

کلمه سنتی می تواند برای هر کس متفاوت باشد

کلمه “سنتی” می تواند برای هر کس متفاوت باشد. در اینجا سعی می شود که ویژگی های این سبک جذاب را برای شما به اشتراک گذاشته شود. تا شما بتوانید تصمیم بگیرید که آیا طراحی سنتی سبک مناسبی برای بالکن شما است یا نه؟ هنگام طراحی بالکن خود، برنامه ریزی کنید که همه ی جزئیات را با دقت طراحی کنید.

در ابتدا، به عناصر طراحی فکر کنید، یا می توانید به سراغ یک صندلی راحتی بروید و یا اینکه می توانید یک میز کوچک را انتخاب کنبد. به دیوار یا کف خود نیز می توانید کمی فضای سبز اضافه کنید تا جلوه ای طبیعی پیدا کند. جدا از این ، اگر یک میز کوچک اضافه کنید که چند شمع و فانوس دارد، یک بالکن راحت برای خود درست خواهید کرد.

حتی اگر فضای کافی دارید می توانید چند کوسن و فرش قرار دهید تا بالکن شما فضای آرمش بخش تری داشته باشد. در ادامه، ابتدا توضیح مختصری درباره تاریخچه و ویژگی های این سبک و سپس چگونگی طراحی بالکن به سبک سنتی داده می شود:

تاریخچه سبک سنتی

طراحی داخلی سنتی از سبک دکوراسیون در قرن 18 و 19 میلادی الهام گرفته است. در واقع یک سبک بی انتها است که ظرافت و راحتی را نشان می دهد. سبک سنتی مناسب برای کسانی است که عاشق عتیقه جات،  آثار هنری کلاسیک، تقارن و سایر عناصر با طرحی تاریخی می باشند. همچنین، طراحی سنتی به هماهنگی، نظم اشاره می کند.

حال این سوال پیش می آید که چگونه یک بالکن به سبک سنتی طراحی کنیم؟ در واقع این سبک دارای ویژگی هایی است که اگر از آنها برای طراحی بالکن خود الهام بگیریم می توانیم یک فضای کاملا سنتی در بالکن خود به وجود بیاوریم.

تاریخچه سبک سنتی
تاریخچه سبک سنتی

رنگ های تیره و غنی

اگر عاشق چوب های  تیره، رنگ های خالص و رنگ های غنی هستید، این سبک شماست!  در فضاهای سنتی معمولاً روی دیوارها رنگ خنثی را به کار می برند. همچنین، مبلمان رنگارنگ، آثار هنری و و عناصر برجسته می توانند ظاهر شوند.

رنگ های قرمز ، قهوه ای ، سبز و گرم از رنگ های مورد استفاده در طراحی سبک سنتی هستند. تلفیق این رنگ ها با دیوارهای خنثی فضای گرم و دعوت کننده ای در فضای بالکن ایجاد می کند که احساس وقار را نیز القا می کند.

طرح گل، راه راه و شطرنجی نیز از الگوی هایی هستند که در طراحی بالکن به سبک سنتی مرسوم است. کف های چوب از عناصر اصلی این سبک هستند و هرچه رنگ ها غنی تر باشند بهتر است! چوب افرا، چوب ماهون، گیلاس و گردو از عناصری هستند که در طراحی بالکن به این سبک می توان استفاده کرد.از نظر رنگ، دیوارهای بالکن به این سبک معمولاً با رنگ خنثی رنگ آمیزی می شوند.

این کار به منظور بلد کردن وسایل با طرحی شلوغ که در همان فضا قرار دارند انجام شود. قطعات مبلمان مورد استفاده در این نوع سبک معمولاً دارای رنگهای مختلفی مانند قرمز ، قهوه ای و آبی هستند. همچنین، عناصر برجسته مانند کارهای هنری و سایر لوازم جانبی متنوع نیز دارای رنگ هایی هستند که از جنب و جوش بیشتری برخوردار هستند.

دیوارها معمولا در یکی از سه رنگ بژ، کرم یا عاج نقاشی می شوند

دیوارها معمولا در یکی از سه رنگ بژ، کرم یا عاج نقاشی می شوند. اگر طراح بخواهد رنگ های دیگری را در پالت رنگی خود قرار دهد، ممکن است از رنگهای پررنگتر نیز استفاده شود. بهترین دلیل برای این کاراین است که به طراح اجازه می دهد تا یک دیوار برجسته یا یک لوازم جانبی و مبلمان را برای جلب توجه بیشتر در فضای بالکن، برجسته تر و بلد تر نشان دهد.

به طور کلی، در طراحی سنتی ، شما معمولاً دیوارهای با رنگ خنثی را پیدا خواهید کرد. کارهای هنری هنر ، منسوجات و عناصر تزیینی می توانند به فضای اتاق کمک کنند و درارای رنگ های تیره و گرم هستند. به چوب های قرمز ، قهوه ای ، سبز و مقدار زیادی چوب تیره فکر کنید.

دیوارها معمولا در یکی از سه رنگ بژ، کرم یا عاج نقاشی می شوند
دیوارها معمولا در یکی از سه رنگ بژ، کرم یا عاج نقاشی می شوند

پیشنهاد می کنیم از پست ضوابط طراحی بالکن دیدن کنید.

پارچه ها

در مورد پارچه ها ، از رنگ های یکپارچه به طور معمول در سبک های سنتی استفاده می شود. با این حال ، استفاده از پارچه هایی با الگوهایی مانند گل نیز در طراحی مبلمان بالکن ها به سبک سنتی معمول است. صرف نظر از رنگ و طرح ، این پارچه ها اغلب گران قیمت هستند، زیرا اغلب از ترمه، ابریشم یا مخمل ساخته می شوند.

با این حال، بسیاری از طراحان اظهار داشته اند که پارچه های نخی و لنین، نیز می توانند در سبک طراحی گنجانده شوند، زیرا مراقبت از آنها بسیار راحت تر است و آنها نسبت به پارچه های گران قیمت انعطاف پذیرتر هستند.

پترن ها در پارچه های به کار رفته در طراحی راه راه یا گلدار هستند. در حقیقت هر الگویی می تواند از ایده های دکوراسیون به سبک سنتی باشند. پارچه های سنگین، چین دار نیز بخشی از یک فضای سنتی است و فرش های محلی به سبک کلاسیک یکی از موارد ضروری در یک بالکن سنتی است.

پارچه ها
پارچه ها

مبلمان

هیچ چیز مینیمالیستی در مورد طراحی سنتی وجود ندارد و مبلمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین در طراحی بالکن سنتی قطعات مبلمان سنگین تر هستند و ظاهر مجلل تری دارند. در این سبک تعداد زیادی صندلی های چوبی، صندلی های راحتی ، چوب های حک شده و جزئیات فلزی خواهید دید.

وقتی نوبت به قرار دادن مبلمان در بالکن می رسد، نکته اصلی تقارن و تعادل است. طراحی سنتی احساسی راحت و دنج دارد. مبلمان دارای لبه های نرم و بالشتک های بزرگ است، و در مقابل ظاهر ساده و براق طرح های مدرن است. کدام سبک مبلمان خاص سنتی تر است؟

سه سبک مبلمان خاص وجود دارد که برای فضاهایی که به سبک سنتی طراحی شده اند، مناسب هستند. این سه سبک Chippendale ، Queen Anne و Sheraton هستند.

زیرا طراحی سنتی عمدتا در قرن 18 و 19 از انگلیس و اروپا الهام گرفته شده است. تأثیر بسیار سلطنتی آن را در مبلمان مشاهده خواهید کرد. مبلمان سنگین هستند و کمی با تزیینات آراسته شده اند، تودوزی ها و چوب های کنده کاری شده از ویژگی مبلمان سنتی هست که در بالکن ها نیز می توانند به کار گرفته شوند.

یکی از مبلمان مطرح این سبک ، صندلی کوئین آن می باشدqueen anne ، صندلی راحتی با خطوط منحنی، مقداری تزئینات  می باشد. یکی دیگر از ویژگی های این مبلمان، پشتی های بلند و پا یه های چوبی است.

مبلمان
مبلمان

فرش

فرش های شرقی و گلیم مانند همیشه محبوب هستند زیرا سبک خاصی را ارائه می دهند و در عین حال با محیط اطراف خود به خوبی ترکیب می شوند. هنگام تعیین اندازه فرش ، اطمینان حاصل کنید که با اندازه ی بالکن هماهنگی داشته باشد وحداقل می توانید پایه های جلوی مبلمان را روی آن قرار دهید.

از چه نوع وسایلی درطراحی بالکن به سبک سنتی استفاده می کنند؟

لوازمی که معمولاً در فضاهای بالکن به این سبک استفاده می شود، شامل گلدان ، پایه شمع و ظروف قدیمی است. این موارد به طور کلی دارای نقوش حکاکی شده هستند که مورد علاقه صنعتگران قرن 18 و 19 قرار بوده است. در طراحی بالکن به سبک سنتی همه چیز در مورد جزئیات است. در اینجا شما می توانید بسیاری از المان های مختلف مانند شمع، لامپ ها، گلدان ها، بالش های تزئینی، آینه ها، قلاب های چوبی و مجموعه کتاب ها را مشاهده کنید.

همچنین ترکیب آنها با متریال طلا و نقره به هر یک از این لوازم جانبی  زیبایی و کمال طبیعی را می افزاید.  دیوارهای برهنه جایی در باالکن سنتی ندارند ، بنابراین برخی از کارهای هنری را بر روی دیوارها آویزان کنید.

همچنین از قرار دادن عکس های سیاه و سفید یا حتی برخی از آثار هنری مدرن که همه در خانه های سنتی امروزی جای دارند، نترسید. برای تزئینات سنتی در بالکن خود، یک گلدان سادهی گل، یا شمع به فضا اضافه کنید یا می توانید آینه ای را بالای آن آویزان کنید.

از چه نوع وسایلی درطراحی بالکن به سبک سنتی استفاده می کنند؟
از چه نوع وسایلی درطراحی بالکن به سبک سنتی استفاده می کنند؟

عناصر زینتی و معماری

جزئیات همان چیزی است که باعث می شود یک بالکن سنتی باشد، کمد های تو کار، ستون ها، تخته های چوبی ، و سقف های تزیین شده و یا سینی قهوه که مربوط به قرن 18 و 19 می شوند، شکوه و جلال دیگری را نیز به فضا اضافه می کنند.

چوب

همانطور که قبلاً گفته شد، چوبهای استفاده شده در طراحی بالکن سنتی، رنگ غنی دارند. رایج ترین نوع چوبی که در مبلمان استفاده می کنید، افرا ، چوب ماهون و گیلاس است و به طور کلی احساسی نسبتاً لوکس و ظریف دارند. علاوه بر این، چوب نیز در کف پوش ها زیاد دیده می شوند.

گیاهان

در مورد افزودن گیاهان، باید ساده فکر کنید. گیاهانی را انتخاب کنبد که فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

گیاهان
گیاهان

تقارن در طراحی بالکن به سبک سنتی

تقارن در طراحی سنتی حرف اول را می زند. تقریباً همه چیز جفت است. این شامل  صندلی ها، میزها، لامپ هاو سایر لوازم جانبی است. هدف از جفت شدن این قطعات ایجاد فضایی متعادل در اطراف یک نقطه ی کانونی مهم مثل  یک شومینه، دیوار سبز یا یک قطعه هنری است.

بالکنی که به سبک سنتی طراحی می شود، اغلب دارای ویژگی های زیر است که باعث می شوند طراحی سنتی، کمی جلوه به فضای بالکن ببخشد بدون اینکه خیلی مجلل به نظر برسند.

مبلمان دست ساز

طرح های کرو

چوب های کنده کاری شده با دیتیل های پر جزییات

اشکال ظریف

طرح های و الگوهای پر جزییات

الگوهای پیچیده کاشی / چوب

جزئیاتی که ماهیت پیچیده دارند اغلب در طراحی کلی گنجانده می شوند

این فضا، صرف نظر از کاربرد اصلی آن ، همیشه احساسی لوکس و راحت برای آن دارد

به طور مکرر از کار های هنری برجسته مانند مجسمه ها و آینه ها استفاده می شود

دیوارهای قاب بندی شده

ستون ها و سقف های کار شده

پارچه های مجلل برای مبلمان

امروزه، استفاده از رنگ ها، فرم ها و موادی را که در گذشته به منظور ایجاد فضای دنج تر در سبک سنتی استفاده می شده، در طراحی بالکن ها نیز به کار برده می شود.علاوه بر این، بسیاری از فضاهای مدرن اغلب تحت تأثیر سبک طراحی سنتی قرار دارند ،

اما برای اینکه حس کاملی از این سبک را بدست آورید، همیشه نیازی به کار بردن ویژگی هایی مانند دیوارهای چوبی تیره یا عتیقه جات ندارید.اگرچه اغلب شاهد طراحی سنتی متأثر از تزئینات اروپایی خواهید بود، اما در واقع می تواند عناصری از طراحی از انگلیس، فرانسه یا حتی خاور دور را در طراحی بالکن خود داشته باشید.

هماهنگی و نظم

طراحی سنتی به دنبال ایجاد فضایی آرام و منظم است، بنابراین مبلمان باید با هم هماهنگ باشند، تقارن بسیار مهم است و به نظر می رسد همه چیز باید با هم مطابقت داشته باشد. طرح های شلوغ و آشفته با طراحی سنتی هیچ هم خوانی ندارند.

در طراحی مینیمالیسم یا طراحی صنعتی برای بالکن خود، اگر بخواهید احساس شادابی و مد روز داشته باشید، همیشه برنده هستید. اما برای یک طراحی کلاسیک و دکوراسیون سنتی کمی فرق می کند.

در این سبک قابلیت پیش بینی، احساس راحتی، آشنایی و قابلیت دسترسی نیز وجود دارد. بنابراین، هیچ چیز واقعاً شما را غافلگیر یا سرگرم نخواهد کرد، اما وقتی وارد یک همچنین فضای می شوید همیشه احساس آرامش خواهید داشت. بنابراین بالکن شما می تواند فضای خوبی برای استراحت کردن و صرف یک عصرانه ی گرم و صمیمی به همراه خانواده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید