طراحی بالکن باریک

طراحی بالکن باریک

Table of Contents

امروز با موضوع طراحی بالکن باریک در خدمت شما هستیم.

بالکن خصوصا در خانه ها و آپارتمان ها، یک فضای زیبا، رویایی است. کوچک یا بزرگ بودن آن مهم نیست. آنچه مهم می باشد این است که ما چگونه آن را طراحی و تزئین می کنیم تا آن را به یک خلوتگاه کوچک و باشکوه برای استراحت تبدیل کنیم. جایی که می توانیم آسمان را ببینیم و بدون بیرون رفتن از خانه هوای تازه را تنفس کنیم.

مهم است که توجه داشته باشید، برای ایجاد فضای مورد علاقه ی خود به فضای باز و بزرگ مثل حیاط احتیاج ندارید! حتی کوچکترین و بارکی ترین فضاها نیز این پتانسیل را دارند که با داشتن مقداری فضای سبز، مبلمان متناسب و نورپردازی، همه چیز را ممکن کنند.

مشکل با بالکن های باریک

اگر با داشتن بالکن های باریک کمی مشکل دارید، باز هم می توانید این فرصت را داشته باشید که آن را به یک مزیت تبدیل کنید. خیلی ها معمولاً از این نوع بالکن ها به عنوان انبار استفاده می کنند زیرا به نظر یک فضای بیهوده به نظر می رسند.

با این حال، با ایده های متفاوت و خردمندانه، می توانید یک بالکن کاربردی، صرف نظر از اندازه ی آن داشته باشید. حال سوالی که مطرح می شود این است که چگونه می توان یک بالکن باریک را طراحی کرد؟

در این راستا، بهتر است قبل از شروع طراحی، اندازه بالکن خود را اندازه بگیرید. همچنین، هنگام تزئین بالکن های باریک، توصیه می شود که عملکرد مبلمان یا سایر لوازم جانبی را در نظر بگیرید.

در اینجا می توانید نکات مفیدی برای تزئین بالکن های باریک و بلند خود پیدا کنید. نگاهی به این طرح های خارق العاده بیندازید و برای طراحی بالکن باریک در خانه ی خود از آنها ایده و الهام بگیرید.

مشکل با بالکن های باریک
مشکل با بالکن های باریک

فضا را اندازه بگیرید

گام اول: فضای بالکن را اندازه گیری کنید. حتی اگر برای طرح خاصی برنامه ریزی نمی کنید، دانستن اندازه ی فضای بالکن ونگه داشتن آن، برای سفارش فرش، مبلمان و لوازم جانبی و… مفید خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم از پست طراحی بالکن آپارتمان دیدن کنید.

چه وسایلی دارید وبه چه وسایلی نیاز دارید؟

قبل از هزینه کردن، به آنچه که دارید و می توانید از آن به طور موقت برای فضای بیرونی استفاده کنید، فکر کنید. به آپارتمان، کمد، انبار و خانه ی والدین خود نگاهی بیندازید (این همان کاری است که ما انجام می دهیم!). اگر نیمکت، چراغ، میز، پتو، سبد یا فرش های کوچک وجود دارد که برای فضای بالکن کاربردی هستند – چرا از آنها برای بالکن خود استفاده نکنید؟

پس از آن، به این فکر کنید که چه وسایل دیگری، برای یک فضای باریک مناسب هستند. لیستی تهیه کنید و درباره آنچه واقعاً در فضای خود می خواهید تصمیم بگیرید.

چه وسایلی دارید وبه چه وسایلی نیاز دارید؟
چه وسایلی دارید وبه چه وسایلی نیاز دارید؟

 از صندلی های کوچک استفاده کنید

حتی اگر فضای بالکن شما خیلی باریک و کوچک باشد، صندلی هایی با اندازه ی مناسب برای آن وجود دارند! بنابراین می توانید تابستان ها را در فضای بالکن خود سپری کنید. با کمی جستجو، بهترین صندلی های کوچک را برای بالکن خود می توانید پیدا کنید. و سپس، می توانید بقیه ی وسایل را انتخاب کنید تا فضای بالکن شما کامل شود.

صندلی های نامناسب برای بالکن های باریک

صندلی هایی که پایه هایشان به بیرون باز می شوند:

اگر پایه ها به سمت بیرون زاویه داشته باشند، و به صورت عمودی صاف نباشند، در این صورت فضای زیادی را در بالکن به هدر می دهند.

صندلی هایی با پایه های کوچک و نشیمن های بزرگ:

اگرچه برخی صندلی ها دارای پایه های کوچکی هستند، اما نشیمن های گرد و بزرگ آنها فضای زیادی از بالکن را اشغال می کنند و مناسب بالکن های باریک نمی باشند. اگر می خواهید در استفاده از فضای بالکن خود صرفه جویی کنید، بهتر است از صندلی هایی از این دست جلوگیری کنید.

صندلی هایی با پایه های کوچک و نشیمن های بزرگ:
صندلی هایی با پایه های کوچک و نشیمن های بزرگ:

استفاده از رنگ های روشن در بالکن های باریک

چه در شب و چه در روز بالکن کوچک خود را با رنگ های روشن مانند رنگ کرم و سفید طراحی کنید. رنگ های روشن باعث می شوند فضای بالکن بزرگتر به نظر برسد. استفاده از یک رنگ متضاد نیز فضای بالکن را زنده تر و حتی در روزهای تاریک بارانی، نیز به فضای بالکن روح می بخشد.

حتی با استفاده از یک سقف چوبی با رنگ روشن و کف از جنس سنگ طبیعی با نقوش گل، برای ایجاد جلوه ی فرش، تضادهایی را در بالکن ایجاد کنید. برای لذت بردن از منظره ی بالکن و صرف چای یا قهوه، یک میز باریک که به نرده ها متصل است می تواند مناسب باشد.

استفاده از رنگ های روشن در بالکن های باریک
استفاده از رنگ های روشن در بالکن های باریک

اتصال فضای نشیمن آپارتمان به بالکن

اگر بالکن شما باریک است بهتر است اتاق نشیمن رو به بالکن باز شود، شما می توانید فضای اتاق نشیمن را با بالکن ترکیب کنید. همان سبک طراحی اتاق نشیمن را دنبال کنید و آن را با یک درب شیشه ای کشویی جدا کنید تا از منظره ی بالکن و همچنین اتاق نشیمن لذت ببرید.

برای بالکن های باریک، مبلمان تاشو بهترین دوست شما خواهد بود

همان طور که پیش تر گفتیم، اندازه ی فضای بالکن شما مهم نیست. در حالی که صاحبان تراس های بزرگ می توانند مبلمان فضای باز خود را بدون ترس از کمبود جا به هر اندازه ای که می خواهند انتخاب کنند، اما این به این معنی نمی باشد که در یک بالکن باریک با فضای کم نمی توانید فضای خوبی را ایجاد کنید.

اگر فضای کافی ندارید، پیشنهاد ما این است که روی میز و صندلی های تاشو در فضای باز سرمایه گذاری کنید. مبلمان تاشو در صورت عدم نیاز می توانند جمع شوند. این صندلی ها و میزها ی تاشو فضای بالکن شما را آزادتر می کنند.

همچنین می توانید آنها را به راحتی جابجا کنید زیرا طبیعتاً سبک هستند. علاوه بر این، می توانید آنها را به رنگهای مختلف انتخاب کنید تا به فضا رنگ و روح بدهند! به این ترتیب، بر اساس تعداد مهمانانی که میزبان شما هستند، می توانید به تعداد لازم صندلی در بالکن خود قرار دهید و نگران فضای باریک بالکن خود نباشید. میزهای تاشو به مهمانان شما راحتی واقعی می بخشند و فضای زیادی را در بالکن شما اشغال نمی کنند.

دو صندلی تاشو و یک میز کنارآن برای استراحت و صرف نوشیدنی ها وسایلی هستند که علاوه بر شیک بودن کاربردی نیز هستند، به ویژه هنگامی که منظره ای برای لذت بردن در بالکن وجود دارد.

برای بالکن های باریک، مبلمان تاشو بهترین دوست شما خواهد بود
برای بالکن های باریک، مبلمان تاشو بهترین دوست شما خواهد بود

یک میز کوچک برای یک بالکن کوچک

اگر می خواهید ازیک فنجان قهوه عالی یا چای در فضای بالکن لذت ببرید، یک میز قهوه ی کوچک با صندلی های راحت در بالکن کوچک شما ضروری است.

در حالی که طرح ها و سبک های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، میزی را انتخاب کنید که تاشو باشد. میز تاشو ایده ای عالی برای بالکن های باریک است، زیرا در هنگامی که به آن ها نیازی ندارید جمع می شوند، بنابراین می توانید از فضای بیشتری در بالکن استفاده کنید.

فضای خود را با یک صندلی تو کار به حداکثر برسانید

اگر تنها خواسته ی شما نشستن در بالکن می باشد، پیشنهاد می کنیم از صندلی هایی با نشیمن های بزرگ و یا پهن که فضای زیادی را اشغال می کنند- مانند صندلی های بارسلونا- استفاده نکنید دراین گونه موارد صندلی های توکار می توانند مناسب باشند.

با یک صندلی توکار می توانید از فضای خود بیشترین استفاده را ببرید. و همچنین یک میز تاشوی کشویی با یک میز راحتی، ایده ای هوشمندانه برای بالکن های باریک است و یک گزینه عالی برای به حداکثر رساندن فضای شما است!

فضای خود را با یک صندلی تو کار به حداکثر برسانید
فضای خود را با یک صندلی تو کار به حداکثر برسانید

فضای سبز در بالکن های باریک

یکی از رایج ترین نکاتی که اغلب در پست های وبلاگ ها یافت می شود، افزودن فضای سبز به بالکن است. برای پرورش میوه و سبزیجات نیازی به حیاط بزرگ ندارید.

همه آنچه شما نیاز دارید، گلدان های مناسب است و حتی می توانید در اواخر بهار گوجه گیلاسی پرورش دهید یا تراس خود را با گل تزئین کنید، از گلدان هایی که از پلاستیک بادوام ساخته شده است استفاده کنید زیرا در برابر آفتاب و یخ زدگی مقاومت می کنند و برای انواع نرده ها مناسب هستند.

برای بالکن های باریک دیوارهای سبز می تواند راهکار مناسبی برای جبران کمبود جا باشد. شما می توانید بالکن خود را با گیاهان سرسبز، با یک دیوار سبز بپوشانید تا آن بالکنی که آرزو داشتید را به خودتان هدیه دهید! هیچ وقت فراموش نکنید که گیاهان را اضافه کنید تا بالکن شما به همان اندازه ی حیاط سرسبز به نظر برسد.

فضای سبز در بالکن های باریک
فضای سبز در بالکن های باریک

استفاده از سایه بان ها

هیچ چیز بدتر از این نیست که اوقات خوشی داشته باشید و متوجه شوید شما در دید همسایه ها یا بدتر از آن، رهگذران هستید. یک راه عالی برای حفظ حریم خصوصی، استفاده از سایه بان ها یا شیدرها است.

برای حفظ هماهنگی و یکپاچگی فضا، بهتر است رنگ ها را متناسب با مبلمان انتخاب کنید که به خوبی با فضا ترکیب شود. چترهای تاشو و پرده های متحرک می توانند برای بالکن های باریک مناسب باشند.

استفاده از سایه بان ها
استفاده از سایه بان ها

نورپردازی

مهم نیست که در چه زمانی از سال قرار دارید، یا اینکه المان های نوری بزرگ یا کوچک هستند، آنها یک فضای خاص را درهر بالکنی ایجاد می کنند. می توانید چراغ های ریسه ای را به دور نرده ی بالکن خود بپیچید، یا آنها را به سقف متصل کنید، یا دور گلدان ها بپیچید و یا آنها را در هر کجا که خوب به نظر برسند قرار دهید! اگر چراغ های رشته ای خورشیدی دریافت کنید بهتر است – زیرا باعث صرفه جویی در مصرف برق می شوند.

ایده دیگری برای روشنایی بالکن – چراغ های آویز می باشد. شما می توانید از آنها در رنگ ها، بافت ها و اشکال مختلف در بالکن باریک و کوچک خود استفاده کنید.

فانوس های نرده ، شمعدان های دیواری، شمع های (با باتری) و فانوس های قابل حمل نیز همیشه گزینه های عالی در فضای باز هستند. خیالتان راحت باشد و با انواع مختلف آنها می توانید طرحی های متفاوتی خلق کنید!

از دیوارهای بالکن خود استفاده کنید

اگر بالکن شما خیلی باریک هست و به فضای زیادی در بالکن خود دسترسی ندارید، ایده ی خوبی است که دیوارهای بالکن خود را تا حد امکان تزئین کنید. باز هم، چند راه وجود دارد که می توانید این کار بکنید.

به عنوان مثال، می توانید گیاهان و گلدان های مرسوم و مد روز را به دیوار نصب کنید یا نرده های بالکن خود را طراحی کنید. نکته مثبت دیگر با این ایده تزئین این است که اگر مقداری از فضای زمین را دست نخورده بگذارید ، بالکن شما کمی بزرگتر به نظر می رسد.

از دیوارهای بالکن خود استفاده کنید
از دیوارهای بالکن خود استفاده کنید

برای کف بالکن خود از چوب استفاده کنید

در آخر، بسیاری از بالکن ها مجهز به کف بتنی هستند. بنابراین، اگر واقعاً می خواهید یک فضای متفاوت در بالکن خود طراحی کنید، سعی کنید به جای آن از کفپوش های ترموود با رنگ های روشن استفاده کنید.

این باعث می شود بلافاصله بالکن شما نسبت به کفپوش بتنی، دنجتر و صمیمی تربه نظر برسد و از همه مهم تر، رنگ روشن فضای بالکن شما را بزرگتر نشان می دهد و به بالکن شما ویژگی خاصی می بخشد. در نتیجه، اگر می خواهید بالکن شما بزرگتر به نظر برسد، این ایده ها بسیار کارآمد هستند.

به طور خلاصه ، اگر یک بالکن کوچک و باریک دارید، بهتر است اولیت با راحتی و نیازهای شما می باشد و همچنین تبدیل این نقطه  ضعف به یک مزیت کاملاً به خلاقیت، انتخاب و تخیل شما بستگی دارد.

شما در حال خواندن پست طراحی بالکن باریک هستید.

ایده های بی شماری در مورد نحوه طراحی بالکن های باریک وجود دارد

همانطور که در عکس ها می توانید کشف کنید، ایده های بی شماری در مورد نحوه طراحی بالکن های باریک وجود دارد. امیدوار هستم که این ایده های عالی، به شما کمک کند تا بالکن خود را به شیوه ی متفاوت و کارآمدی طراحی کنید.

به طور خلاصه :

– اولین و مهمترین نکته استفاده از دکوراسیون عمودی است. ( مانند دیوار های سبز)

–  باید از لوازم جانبی کمتری استفاده کنید. (می توانید نگاهی به طراحی بالکن های مینیمالیستی بیندازید)

–  ثالثاً، شما باید از دیوار بالکن به طور موثر استفاده کنید. (قفسه های دیواری می توانند ایده ی خوبی باشند)

–  شما باید از لوازم و مبلمان قابل حمل و تاشو استفاده کنید.

–   از نظر صندلی، باید تعداد صندلی ها یا چهارپایه ها کم (دو یا سه عدد) باشند در غیر این صورت می توانید از یک کاناپه ی کوچک و راحت استفاده کنید.

از اینکه تا انتهای پست طراحی بالکن باریک با ما همراه بودید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید