طراحی بالکن به سبک روستیک

طراحی بالکن به سبک روستیک

Table of Contents

با موضوع طراحی بالکن به سبک روستیک در خدمت شما هستیم.

قبل توضیح درباره ی طراحی بالکن به سبک روستیک ابتدا درباره ی تارخچه و ویژگی های این سبک توضیحاتی می دهیم. در حقیقت این سبک، از قرن 19 میلادی اتفاق افتاد هنگامی که مهاجران آمریکایی در خارج از شهرها، خانه های خود را با مصالح طبیعی احداث می کردند.

پس با توجه به موارد ذکر شده، می توان گفت این سبک از طبیعت کوهستانی و جنگلی اقتباس شده است و با بهره گیری از مصالح طبیعی پرداخت نشده و خام، فضایی گرم و صمیمی را برای شما به ارمغان می آورد.

سبک روستیک از کشورهای غربی به ویژه آمریکا گرفته شده و پیشینه ای دویست ساله دارد. هدف این سبک از طراحی، ایجاد حس روستایی، سادگی، طبیعی می باشد. و همه ی عناصر طراحی دست ساز می باشند. برای ساخت کف، سقف، دیوار از عناصر طبیعت مانند چوب و سنگ که ساده، بدون تزیینات خاص و به دور از هر گونه تزیینات اضافی هستند، بهره گرفته می‌شود.

زیبایی واقعی مصالح طبیعی، برای ایجاد یک فضای زیبا به کار گرفته می شود. آتش در شومینه، تیرهای بلوط و وسایل راحتی بر دکور خانه ی روستایی تاکید می کنند. در واقع، هدف اصلی ایجاد یک فضای آرام و ارگانیک است. روستیک اصطلاحی است که سبک قدیمی ، طبیعی و ارگانیک را در مقابل تکنولوژی و صنعت قرار می دهد.

ایجاد ظاهر و حسی است که به مانند زیبایی و سادگی موجود در دنیای طبیعی است

هدف اصلی این سبک ایجاد ظاهر و حسی است که به مانند زیبایی و سادگی موجود در دنیای طبیعی است. طراحی روستایی یک روش عالی برای ارتباط با عناصر طبیعت و بهره مندی از زیبایی های او و ایده آل سازی “زندگی ساده” و طبیعی است که در اواسط قرن هجدهم شکل گرفت.

این سبک به خوبی تا قرن 20 رواج داشت، به ویژه در آلمان، سوئیس و اتریش و توسط ویکتوریایی های انگلیسی تحسین می شد، به دلیل علاقه آنها به مناطق زیبا، در اواخر قرن نوزدهم مبلمان روستایی به طور گسترده ای گسترش یافت و این سبک حتی در صندلی های باغ ها و طراحی گلدان ها نیز به کار رفته بود.

شما هنگام طراحی شاید بیشتر از یک میلیون یا بیشتر کلمه ی “روستیک” را شنیده اید ، اما یکی از سبک هایی است که تشخیص آن دشوار است. چه یک خانه ای شیک و زیبا در مزرعه و چه یک کلبه ی دورافتاده در جنگل، از کجا می دانید چه چیزی باعث روستایی شدن آنها  می شود؟ روستیک برای بسیاری از سبک های مختلف طراحی اصطلاحی فراگیر است.

اصطلاح روستیک بسیار گسترده است

اصطلاح روستیک بسیار گسترده است و بسیاری از سبک های مختلف طراحی می توانند در آن قرار بگیرند. در ابتدایی ترین تعریف، روستیک طرحی را توصیف می کند که طبیعی و کهنه است، بنابراین سبک های بسیاری وجود دارد. هرکدام به شدت متفاوت با دیگری هستند که می تواند روستایی باشد.

برای طراحی بالکن به سبک روستیک، بهتر است اکثر المان های به کار گرفته شده در طراحی از چوب واقعی ساخته شوند، بعضی اوقات فقط کمی از عناصر به کار رفته از چوب هستند و یا کاملاً طبیعی هستند. در هنگام طراحی بالکن به این سبک به چوب ها، مواد و عناصر خامی که مستقیماً از طبیعت می آیند فکر کنید.

روستایی به معنای ساده و طبیعی است. اما ساده مانند معنای آن نیست. جذاب ترین نکته در مورد طراحی های روستایی این است که با افزودن برخی جلوه های طبیعی، می توانیدفضای کسل کننده بالکن خود را به یک فضای بسیار جذاب تبدیل کنید.

اصطلاح روستیک بسیار گسترده است
اصطلاح روستیک بسیار گسترده است

پیشنهاد می کنیم از پست طراحی بالکن آپارتمان دیدن کنید.

متریال در طراحی بالکن به سبک روستایی

چوب

چوب عنصر کلیدی در طراحی بالکن به سبک روستایی می باشد. چوب درخت گیلاس، کاج، توسکا گزینه های بسیارعالی برای ایجاد حس آرامش و فضایی روستایی هستند.

مبلمان چوبی سنگین ساخته شده از چوب خام و تخته ها ی چوبی به گونه ای طراحی شده اند که احساس در آن ها احساس راحتی می کنید.

مبلمان بالکن به سبک روستایی معمولاً دست ساز هستند و از چوب و سنگ های احیا شده برای حفظ تم طبیعی ساخته می شوند. به طور کلی از نظر طراحی و شکل ساده است و به طور معمول بیش از اندازه بزرگ است.

برای طراحی، کف پوش های چوبی که کاملاً الهام گرفته از سبک روستیک می باشد را انتخاب کنید. تخته های چوبی همچنین اشاره ای به لوکس بودن فضا را به شما ارائه می دهند، یا اگر چوبی با رنگ روشن را انتخاب می کنید، احساس خواهید کرد که در یک کابین چوبی در جنگل هستید.

فلزات

آهن، مس و برنج همه از فلزات طبیعی عالی برای طراحی تمامی عناصر بالکن های روستایی هستند. اگر بودجه کافی دارید ، نسخه های مصنوعی از این متریال ها هم شگفت انگیز به نظر می رسند تا بتوانید بدون هزینه ی زیاد به اهداف طراحی داخلی روستایی دست پیدا کنید.

فلزات به صورت فرفورژه ممکن است به طرق مختلف در فضای بالکن گنجانده شوند. و همچنین وسایل و لوازم به حالت آویز از روی دیوار یا سقف دیده می شوند.

فلزات
فلزات

سنگ

از سنگ به طور معمول برای ایجاد تعادل در طراحی و تکمیل سبک روستایی استفاده می شود. دیوارهای در معرض دید یا شومینه ها با عناصر طبیعی مانند: سنگ ، آتش و چوب فضایی برای اتحاد و زیبا سازی بالکن به وجود می آورند.

کفپوش سنگ نیز یک ظاهر عالی برای طراحی بالکن به سبک روستایی است و همچنین در یک حمام روستایی بسیار عالی به نظر می رسد. طبیعی و بادوام است و در عین حال که از عملکرد و ماندگاری بالایی برخوردار هستند، احساسی گرم و دنج را برای شما فراهم می کنند. شومینه های سنگی برای فضای بالکن های بزرگ بسیار جالب به نظر می رسند.

سنگ می تواند احساس طبیعی بودن را در یک بالکن با طراحی روستایی افزایش دهد. سنگها، بتن و… برای فضاهای بیرونی و بالکن ها مناسب هستند. به عنوان مثال، ما می توانیم یک آبشار کوچک با سنگ هایی در کنار آن، در گوشه ای از بالکن خود طراحی کنیم.

رنگ

پالت رنگ در طراحی یک بالکن به سبک روستایی به سمت خنثی متمایل می شود، اما فضایی برای رنگ آمیزی جسورانه نیز وجود دارد. رنگ های ظریف از آن دنیای طبیعی بهترین کار را می کنند. رنگ هایی که مثل رنگ چوب، پوست حیوانات ، سنگ و خاک هستند را انتخاب کنید.

وقتی به یک پالت رنگ های طبیعی اشاره می کنیم بسیاری از مردم به رنگ بژ، کرم و قهوه ای فکر می کنند. با این حال، رنگ های طبیعی شامل طیف های سبز، قرمز و آبی نیز می باشند.

همچنین، برای کمک به ایجاد بالکن با حس روستایی، سطح گسترده ای مانند کف و دیوارها معمولاً بدون رنگ و خام می مانند. رنگ ها اغلب برای تعریف و کامل کردن مواد اولیه در یک فضا در نظر گرفته می شوند. دیوارهای سفید در ترکیب با متریال های چوب طبیعی باعث می شوند آن ها برجسته تر به نظر برسند و به یک نقطه کانونی در اتاق شما تبدیل شوند.

هنگام استفاده از رنگ های خنثی در اطراف عناصر چوبی، اطمینان حاصل کنید که رنگ آنها خیلی نزدیک به هم نیستند- به آنها اجازه دهید یکدیگر را تقویت کنند. اطمینان حاصل کنید که آنها به اندازه کافی متضاد هستند.

رنگ های تند به ویژه در یک فضای روستایی خوب کار می کنند. آنها حس درخشان و غیر منتظره از رنگ ها هستند. بنابراین سعی کنید از رنگ هایی کثل صورتی، قرمز، بنفش، سبز و آبی نیز در طراحی بالکن خوداستفاده کنید – هرچه تن عمیق تر باشد، بهتر است.

رنگ
رنگ

پارچه ها در طراحی بالکن های روستایی

پارچه ها باید زیبایی طبیعت را تداعی کنند. یک فرش دستبافت، سبد دستساز به سبک روستایی می تواند ایده ی خوبی باشد. با این که که اکثر سطوح در این نوع طراحی ساده هستند، احساس آزادی کنید و در استفاده از الگوی های شلوغ ترسی نداشته باشید. پارچه های راحتی را در رنگ های گرم تهیه کنید تا بالکن روستایی شما جذابیت بیشتری پیدا کند.

اگر می خواهید طرح کمی تجملی بشود، یک خز مصنوعی برای یک مبل و یک فرش بافته شده ی طرح دار را انتخاب کنید تا به فضا رنگ بیشتری اضافه کنید.

یک فرش مقاوم از کف شما محافظت می کند، همچنین به فضا  رنگ و حیات می بخشد. در سبک روستایی، این خطر وجود دارد که فضای شما بیش از حد مردانه بشود. بنابراین، برای ایجاد حس زنانه، به فکر قرار دادن طرح های گلدار باشید.

بالکن های روستایی دارای پارچه های مقاوم هستند که زیبایی طبیعی را یاد آوری می کنند. پارچه های مختلف اغلب در کنار هم قرار می گیرند که منجر به یک فضای شلوغ اما بسیار شیک می شوند. یک فرش پوست یا یک فرش بافته شده حس گرما و دنج بودن را به فضای بالکن القا می کنند.

در ادامه برخی از ویژگی های طراحی بالکن ها به سبک روستایی توضیح داده می شود. با این ایده های رویایی به راحتی می توانید جذابیت بالکن خود را بیشتر کنید، می توانید نه تنها بالکن، بلکه حیاط جلوی و پشت خانه خود را بازسازی کنید.

پارچه ها در طراحی بالکن های روستایی
پارچه ها در طراحی بالکن های روستایی

از خطوط مستقیم خودداری کنید

خطوط مستقیم جایی در دکوراسیون بالکن روستایی ندارند. برای یک نتیجه ی منحصر به فرد از طراحی روستایی، از طرح های ارگانیک و انتزاعی استفاده کنید. اجازه دهید عناصر طبیعی برجسته شوند – طرح های های ناهموار چوب باشد، یا بریدگی ها و خراش های موجود در مبلمان شما باشد.

از خطوط مستقیم خودداری کنید
از خطوط مستقیم خودداری کنید

مبلمان نا هماهنگ

طراحی روستایی اغلب دارای  ترکیبی از عناصراست که به نظر می رسد آنها به طور تصادفی در یک فضا ریخته شده اند وهرکدام دارای یک کارکرد و هدف هستند. صندلی هایی با طرح های متفاوت و نا هماهنگ واقع در اطراف یک فضای استراحت  دارای یک ظاهر جذاب است.

خارج از محدوده فکر کنید و یک از میز جذاب در کنار قفسه ای از انبوه کتاب های قدیمی استفاده کنید یا از یک صندوق قدیمی به عنوان میز قهوه به عنوان ویژگی اصلی فضای بالکن استفاده کنید. چیدمان فضای شما متمرکز بر روی یک نقطه کانونی مانند شومینه ، یا میز قهوه، فضا را هدفمند می کند و همه چیز را دور هم جمع می کند.

ایده های دکوراسیون برای بالکن اغلب شامل، وسایل هنری و خرده ریزها می باشد و المان های تزئینی روستایی برای فضای بالکن نیز شامل مکانی برای نشستن می باشد.

احتمالاً متوجه شده اید که با طراحی بالکن روستایی، همه چیز هدف دارد. همه ی عناصر دلیلی برای حضور در آنجا دارند. بالکن های روستایی هر آنچه را که به آن  نیاز دارید در خود دارند. هیچ موردی بدون هدف در فضا وجود ندارد.

استفاده دوباره از اشیا

سبک روستایی در واقع استفاده دوباره از هر آنچه در حال حاضر دارید می باشد. مثلا سبدهای سیمی می توانند به وسایل روشنایی تبدیل شوند و یا جعبه های چوبی می توانند به عنوان قفسه ی کتاب یا فلاور باکس دوباره استفاده شوند.

استفاده دوباره از اشیا
استفاده دوباره از اشیا

سبک ها را ترکیب کنید

شما می توانید با استفاده از عناصر چوبی ، مانند تیرهای چوبی و سنگ و… در یک بالکن با فضای مدرن شور و نشاط روستایی ایجاد کنید.

وقتی طراحان دهه های 1930 و 40 برای اولین بار خانه های مدرن اواسط قرن را طراحی می کردند ، احتمالاً نمی توانستند طرح های خود را به راحتی در یک فضای روستایی مستقر کنند اما در دنیای امروز، می توانند بسیاری از سبک ها را هنرمندانه گرد هم آورند و این کار را بدون نقص انجام می دهند. دو مورد از این سبک های غیرمنتظره که در کنار هم شگفت انگیز به نظر می رسند ، سبک روستایی و مدرن هستند.

گردآوری این دو سبک در کنار هم بودن می تواند آن فضا را منحصر به فرد کند و نسبت به فضاهای دیگر متفاوتتر باشد. اما قطعاً یک بالکن به سبک روستایی دریاچه ای است از چوب ها و پنجره ها یی که به مناظر طبیعی باز می شوند.

شما در حال خواندن مقاله طراحی بالکن به سبک روستیک هستید.

در طراحی بالکن روستایی خود،  با استفاده از خطوط براق و تیز و یا یک نقاشی استفاده کنید

در طراحی بالکن روستایی خود،  با استفاده از خطوط براق و تیز و یا یک نقاشی استفاده کنید. برخی از کارهای هنری که به خوبی با عناصر روستایی موجود در فضا جفت می شوند، مانند جمجمه گاو، شومینه آجری و..و ترکیب آن ها با کارهای هنری  قدیمی بسیار جذاب هستند.

چوب های بسیار دوست داشتنی ، که در سقف ، میز و قفسه ها دیده می شوند ، به عنوان یک پس زمینه کاملاً غیرمنتظره برای لوستر حبابی مدرن عمل می کنند. در فضای روستایی خود ، از انتخاب عناصر رو شنایی مدرن خجالت نکشید.

به طور کلی، در طراحی بالکن به سبک روستایی تأکید زیادی به وارد کردن فضای باز و در آغوش گرفتن مبلمان و بافت های ناهموار و طبیعی می شود. سبک روستایی برای توصیف همه چیز است، از طراحی خانه های کشاورزی و غربی گرفته تا طراحی های صنعتی و مدرن-روستایی استفاده می شود.

از اینکه تا انتهای مقاله طراحی بالکن به سبک روستیک با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن مقاله طراحی بالکن به سبک روستیک بهره لازم را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید